Növekedik a viselhető eszközök piaca, eldőlt a Xiaomi és az Apple harca

Főleg a vezeték nélküli fülhallgatókból fogyott jóval több, mint korábban, jelentette be az IDC a harmadik negyedéves adatokkal.

Növekedik a viselhető eszközök piaca, eldőlt a Xiaomi és az Apple harca

Az IDC ma már mindenféle viselhető kiegészítő forgalmával számol, legyen szó karperecről, okosóráról vagy vezeték nélküli fülhallgatóról. A toplistás szereplők neve nem változott, viszont az új adatokkal igencsak átalakult a sorrend. És a Fitbit ebből is rosszul jött ki.

Összesen 84,5 millió viselhető kiegészítő talált gazdára 2019 harmadik negyedévében. Ami az IDC számításai szerint csaknem a kétszerese annak, amennyi tavaly ilyenkor fogyott. Egészen pontosan 94,6 százalékos növekedés történt ezen a fronton.

Az okosórák és a karperecek aránya nagyjából hasonló, az előbbi forgalma 17,6 milliós volt, az utóbbié pedig 19,2 milliós, a vezetékmentes fül- és fejhallgatókból pedig 40,7 millió kelt el. A multimédiás eszközök esetében a felfelé ívelés jelentős részben köszönhető annak, hogy egyre több okostelefonról kerülnek le a 3,5 milliméteres csatlakozók.

Galéria megnyitása
Apple AirPods és Apple Watch

Az Apple számára nagyon jól jött, hogy már mindenféle viselhető kiegészítőt összeszámol az IDC, mert a fül- és fejhallgatók forgalma nála a legnagyobb. Nagyon jól fogy persze az Apple Watch is, de az AirPods termékek és a Beats márkajelzéssel ellátott készülékek azok, amik a nagyobb részt teszik ki a cég által elért 29,5 millió példányszámos eredményből.

Az Apple forgalma 1 év alatt 195,5%-kal emelkedett meg, ami egészen döbbenetes ugrás. Az ünnepi időszakban a leszállított eszközök száma biztosan még tovább fog emelkedni.

Galéria megnyitása
Mi Band 4

A Xiaomi a fej- és fülhallgatók számba vételét követően már nem tud labdába rúgni az Apple mellett. 12,4 millió eszköz leszállításával a kínaiaknak a második hely jutott. A Xiaomi is örülhet persze, hiszen 66,1 százalékkal több viselhető kiegészítőn volt képes túladni.

Főleg a Mi Band modellek teszik ki a vállalat eladásainak a javát. Az IDC elmondása alapján csak ezekből több mint 10 millió fogyott. A Xiaomi esetében a szignifikáns növekedés annak köszönhető, hogy új területekre tudott betörni például Európában.

Galéria megnyitása
Samsung Galaxy Watch Active

A Samsung neve mellett 8,3 millió készülék szerepel, és ezt úgy érte el, hogy az IDC számításba vette még a JBL értékesítéseit is. A dél-koreai alakulat ennek köszönhetően már a harmadik helyre jött fel, maga mögé utasítva a Huawei-t is. 156,4%-kal sikerült a Samsungnak magasabb eladási számokat produkálnia, mint 2018 azonos időszakában.

A harmadik negyedév tehát nagyon kedvezően alakult a Samsung számára. A cég a karpereceit sokszor mobilokkal értékesítette, az órái pedig annak köszönhetően is sikeresek, hogy már egyre több szolgáltató kínálja ezeket.

Galéria megnyitása
Huawei Watch GT

A dobogóról valamelyest lecsúszva a negyedik lett a Huawei, neki 7,1 millió eladott viselhető kütyü szerepel a neve mellett. Ahogy a mobilok esetében, úgy az ilyen eszközöknél is sokat erősödött a vállalat a hazájában, és így tudta összehozni a 202,6%-os növekedést.

A kínaiak piaci részesedése már 8,4%, miközben korábban csak 5,4%-os eredménnyel kellett beérniük. Annak valószínűleg nem örülnek, hogy a Samsung mögé kerültek összetettben, de látni a számokból, hogy túl nagy panaszra nem lehet okuk.

Galéria megnyitása
Fitbit Blaze

A Fitbit nagyon gyengén szerepel továbbra is, és miután az IDC már a fülhallgatókat is számításba veszi, még az ötödik helyet is csak masszív lemaradással tudta megszeretni. Csak 3,5 millió kiegészítőt adott el a Fitbit a harmadik negyedév során, ami lényegében pontosan megegyezik azzal, amekkora a tavalyi forgalma volt.

A Google nemrégiben bejelentkezett a Fitbit felvásárlására, de az ügyletre még nem bólintottak rá a különböző szervezetek. A cég számára a felvásárlás fellendülést hozhatna, részben azért, mert akkor talán már a Google neve alatt mindent összead majd az IDC, hiszen a Google-nek többféle viselhető kiegészítője is van. Ez azonban még a jövő zenéje.

Galéria megnyitása

A viselhető kiegészítők piacán rengeteg kicsi gyártó is van, és ezeknek összesen 23,8 millió eladott eszközön kell „osztoznia”. Mindössze 28,1%-os piaci részesedés szerepel az egyéb kategória neve mellett, szóval az öt nagy gyártó viszi a vállán a szegmenst csaknem 72 százalékos részaránnyal. Mindazonáltal az IDC 40%-os növekedést mért az egyéb márkáknál is, szóval azért az eladások növekedtek, csak nem akkora mértékben, mint az „élmenők” esetében.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap