Az elmúlt napokban a közösségi médiában elterjedt a nézet, miszerint azért késett a Ubisoft a pénzügyi jelentésével, mert becsődölt.
A valóság ezzel szemben más volt. A neten bárki számára elérhető jelentés alapján a vállalat sokkal jobban teljesített, mint amit vártak tőle, szinte minden téren növekedést tudott felmutatni. A játékokból származó bevételek 772,4 millió euró volt, ami 20,3%-kal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A második negyedévük különösen erős volt, az 39%-kal nőtt az előző évhez képest. A működési eredmény 27,1 milliós nyereségbe ment át, ami azért is nagy szó, mert korábban ez 252,1 millió eurós veszteség volt.
Ezek az eredmények a Tencenttel kötött partneri megállapodás miatt is javultak ennyit.
A Ubisoft a Tencent pénzével tudja rendezni az adósságait, ami megint csak sokat segít a cégnek. A Digitális eladások 30,2%-kal nőttek, míg az in-game vásárlások 51,9%-kal. Érdekes módon a régi játékok is nagyot mentek, 50%-kal több futott belőlük, mint korábban.
Régiók szerinti statisztikák:
- Európa: 39% (tavaly 35%).
- Észak-Amerika: 50% (tavaly 51%l).
- Világ többi része: 11% (tavaly 14%l).
Platformok szerinti statisztikák:
- Konzolok: 59% (tavaly 55%).
- PC: 23% (tavaly 25%).
- Mobil: 7% (tavaly 9%).
- Egyéb (pl. felhő): 11%.
A Ubisoft azonban problémaként éli meg, hogy a Rainbow Six: Siege játékban a csalók miatt csökken a játékidő és a pénzköltési hajlandóság.