Shop menü

NAPOKIG ÁLLT GRAN TURISMO 7, MERT LEHALTAK A SZERVEREK

Elfogyott a közösség türelme, a valaha készült egyik legrosszabb PS5 játékká vált a Metacritic felhasználók szerint.
Török Roland
Török Roland
Napokig állt Gran Turismo 7, mert lehaltak a szerverek

A Gran Turismo 7 megkapta a legújabb frissítését, ami számtalan égető hibát javított a játékban. Több versenyen a játékosok végre a megfelelő gumikat kapják az autókra, javították a fejlődést, illetve bekerült a broadcaster mód is, ami a streamereknek segít a jogdíjas zenék tiltásával. 

A javítás viszont annyira jól sikerült, hogy a központi szerver megadta magát, így senki nem tudott játszani vele, mivel kötelező az online jelenlét. 

Péntek estére, két nap kihagyás után üzemelték be újra a szervereket, vagyis a 27 490 Ft-os cím offline állapotban el sem volt hajlandó indulni. 

A patch ráadásul egy olyan hibát is tartalmaz, amitől néhány esetben a teljes PlayStation 5 rendszert újra kell telepítenie a felhasználónak, úgy, hogy a hivatalos oldalról kell letöltenie a telepítő fájlt hozzá. Akinek nincs PS+ előfizetése, azzal minden más játékának a mentését elveszíti. Természetesen a közösség dühös, hiszen senki nem azért vesz egy single player élményre épülő 90 eurós játékot, hogy ne tudjon vele játszani egy szerverhiba miatt. 

A játékba épített rulettrendszer szándékosan mindig az egyik legértéktelenebb tárgyat pörgeti ki, ráadásul a mikrotranzakció is elképesztő méreteket öltött, hiszen a játékosok a korábbi részekhez képest csökkentett mértékben kapnak a versenyek után pénzt, míg az autók ára és fejlesztési költsége jelentősen megemelkedett.  

Van több olyan autó is, amit megszerezni a játék legtöbb pénzt adó versenyével darabonként 18 óra, hogy összeszedje rá az összeget a játékos. Mindenki érzi, hogy a fejlesztők a játékosokat mindenképpen a valós pénz költése felé terelik, a gyűjtögetés élmény tehát hasonló, mint egy free to play cím esetében, csak ugye a GT7 nagyon nem ingyenes.  

Az 1.07-es frissítés ráadásul tovább dühítette a játékosokat, szintén a versenyek után járó fizetési rendszer miatt. A fejlesztők ugyanis úgy látták, hogy különböző versenyek kevés pénzt adnak, ezért megemelték az ezek után járó pénzösszeget. Ez viszont összesen 2 versenyt érint, a Polyphony Digitals-nál úgy látták jónak, ha 16 másik versenynél csökkentik a megszerezhető pénz mennyiségét. 

A GTPlanet.net számításai szerint a következőképpen alakulnak a játékban a bevételek: 

  1. Gran Turismo 6 – 3.55 millió credit/óra 
  2. Gran Turismo Sport – 2.04 millió credit/óra 
  3. Gran Turismo 7 (v1.06) – 1.75 millió credit/óra 
  4. Gran Turismo 4 – 1.69 millió credit/óra 
  5. Gran Turismo 2 – 1.35 millió credit/óra 
  6. Gran Turismo 5 – 0.87 millió credit/óra 
  7. Gran Turismo 7 (v1.07) – 0.85 millió credit/óra 
  8. Gran Turismo 3 – 0.50 millió credit/óra 
  9. Gran Turismo 1 – 0.50 millió credit/óra 

Magyarul az új frissítéssel a játék pénzgyűjtési lehetőségei a valaha volt egyik legrosszabb GT epizóddá teszik. A dolog viszont akkor válik igazán látványossá, amikor már azt nézzük, hogy hány óra kell a drága autók beszerzéséhez:

  1. Gran Turismo 1 – 1 óra (8 verseny)
  2. Gran Turismo 2 – 1.5 óra (14 verseny) 
  3. Gran Turismo 4 – 2.7 óra (32 verseny)
  4. Gran Turismo 6 – 5.8 óra (90 verseny) 
  5. Gran Turismo 3 – 7.5 óra (5 verseny) 
  6. Gran Turismo Sport – 9.9 óra (84 verseny) 
  7. Gran Turismo 7 (v1.06) – 10.9 óra (205 verseny) 
  8. Gran Turismo 7 (v1.07) – 17.8 óra (333 verseny) 
  9. Gran Turismo 5 – 23.3 óra (315 verseny)  

Ebből már egyértelműen látszik, hogy a Gran Turismo 7 eddig is a pénz vég nélküli unalmas gyűjtögetéséről szólt, ám most egy autó megvételének a lehetősége 7 órával több játékot igényel, mint a javítás előtt. 

A játék ráadásul rövid, pár órára elegendő versennyel rendelkezik, ahol autókat lehet gyűjteni, viszont utána annyira kevés pénzt ad, hogy muszáj az álomautó megvásárlásához vagy éveket játszani, vagy egy bankkártyát elővenni és fizetni. 

Galéria megnyitása

Mivel a PlayStation Store-ban nem lehet értékelni a játékot, így annak a Metacritic értékelése romlott le drasztikusan az utóbbi pár órában. A kezdetben még 80-90 pont között értékelt játék a cikk írásakor már csak 4,1 ponton áll 1990 értékelés mellett.  

A vásárlók megítélése szerint ez a valaha készült második legrosszabb PlayStation 5 játék jelenleg, közvetlenül a Babylon’s Fall után. 

Az 1.07 ráadásul nem javítja a split-screen versenyek hibáját sem, ami miatt teljesen játszhatatlan a helyi multiplayer mód. A második játékosnál nem lehet semmilyen vezetési asszisztenst változtatni, míg a játékosok nem képesek ugyanazzal az autóval ugyanazt a végsebességet elérni még egyenesekben sem, magyarul az egyik játékos mindig lassabb, mint a másik. 

Mivel ez nem méltó se a Gran Turismohoz, se a Polyphony Digitalhoz, muszáj lenne reagálniuk a közösség szerveződésére és dühére, ám eddig nem szólaltak meg az ügyben.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére