Nagytakarítást tartott a Google a Play Áruházban

Rengeteg alkalmazást törölt a vállalat, mert azok megsértették a hirdetési irányelveket.

Nagytakarítást tartott a Google a Play Áruházban

A Google nagyon sok szempont alapján vizsgálja azokat a programokat, amik a Play Áruházban elérhetőek a felhasználók számára. És ezúttal például azért volt kénytelen meglehetősen sok programot „kipakolni”, mert azok nem feleltek meg a vállalat által támasztott előírásoknak.

Zavaró hirdetések miatt tartott tél végi takarítást a Google az alkalmazásboltjában. A keresőóriás bevételének a jelentős részét hirdetésekből szerzi, de arra mindig ügyel, hogy olyan módon jelenítsen meg hirdetéseket, hogy azok a felhasználók számára ne legyenek túlságosan zavaróak. A cég szigorúan szabályozza azt is, hogy az Android esetében a programok milyen módon jeleníthetnek meg reklámokat. A Google már évek óta foglalkozik ezzel, és mindig arra törekedik, hogy tisztán tartsa a kínálatát.

Galéria megnyitása

Vannak viszont olyan applikációk, amiket a fejlesztőik gyakorlatilag csak arra hegyeznek ki, hogy minél jelentősebb bevételt hozzanak reklámokkal rövid idő alatt, már alacsony számú letöltés mellett is. És ezek az appok megpróbálják kijátszani a Google Play különböző szabályozásait trükkök bevetésével, sokszor sikerül is nekik, de most a vállalat rengeteg problémás szoftvert szűrt ki sikeresen. Összesen 600 alkalmazás lett eltávolítva a Play Áruházból, és azt is hozzátette a vállalat, hogy ezek a programok örökre bannolva lettek a Google AdMob és a Google Ad Manager szolgáltatásokból.

A Google folyamatosan fejleszti azokat az eszközeit, amikkel vizsgálja a Play Áruház kínálatában található szoftvereket. A mostani „fogás” is egy új megoldásnak köszönhető. A vállalat egy gépi tanulást alkalmazó eszközzel tudta lebuktatni a zavaró hirdetésekkel operáló applikációk társaságát, ez a gépi tanulásos rendszer fel tudja tárni, ha egy program olyan reklámokkal bombázza az embereket, amik kontextuson kívül esnek, nem oda illőek. A vállalat direkt az ilyen rejtőzködő, elmaszkolt, de káros szoftvereknek a megfékezésére képezte ki a szóban forgó metódust.

Galéria megnyitása

A Google fokozatosan olyan hirdetési irányelveket dolgozot ki, amik különösen ellene vannak annak, ha a reklámokat a programok olyan módokon és olyan helyeken mutatják, ahol a felhasználó nem számíthat rá. Az pedig extra probléma, ha kontextuson kívüliek a reklámok, tehát olyan tartalommal dolgoznak, amik az adott környezetbe semmiképpen sem valók. Például a játékokban megjelenő fegyverhirdetéseket szűri a Google. Szabálytalanok továbbá azok a reklámok is, amik funkciójukban képesek korlátozni a mobilokat. Erre példaként hozta a Google az olyan teljes képernyős reklámokat, amik például egy hívás indításakor, vagy rögtön a kijelző felnyitása után tárulnak az emberek elé.

Leszögezte a Google, hogy a mostani eredmény után sem fog lazítani, a továbbiakban is elkötelezett lesz aziránt, hogy feltárja a problémás appokat a Play Áruházban. És fejleszteni fogja azokat a technológiákat, amikkel a mostaninál is nagyobb hatékonysággal tud majd rendet tartani az alkalmazásboltjában. Elmondta a cég, hogy a megelőzés az elsődleges cél, szóval arra is egyre nagyobb hangsúlyt fog fektetni, azok a programok be se kerüljenek a palettára, ha nem megfelelőek minden előírásnak.

Tisztában van azzal a Google, hogy egy-egy problémás applikáció jelentősen tudja rombolni az operációs rendszer teljes ökoszisztémáját, megítélését, és mindenképpen meg akarja azt akadályozni, hogy ilyenek megtörténhessenek. Hozzátette továbbá azt is, hogy az agresszív, problémás reklámok egyébként más területeken is sok vesződséget okoznak az embereknek.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap