Az elmúlt időszakban a Spotify-tól több fontos vezető is távozott, és könnyen lehet, hogy a színfalak mögött az egyre nagyobb feszültség áll, ami az utóbbi időben tapinthatóvá vált a cég körül. A szolgáltatás több fejlesztést is kapott az utóbbi időben, amik nagy jelentőséggel bírnak, de nem igazán nyerték el a felhasználók tetszését, ezzel párhuzamosan a meglévő dolgok nem kapják meg a kellő törődést.
A Spotify továbbra is toronymagasan vezeti a zenestreaming piacot, ha a YouTube-ot figyelmen kívül hagyjuk, ugyanakkor az utóbbi időben azt lehetett látni, hogy a dolgok nem mennek gördülékenyen. Olyan fejlesztésekkel csúszik a vállalat, amiket évekkel korábban megígért, és nemcsak arról van itt szó, hogy a mai napig nincs lossless zenehallgatási opció. A hangoskönyvek szegmensében sem úgy mennek a fejlesztések, ahogy azt eredetileg tervezték. Ez állhat annak a hátterében, hogy Nir Zicherman a távozás mellett döntött.
Az elmúlt évek során a Spotify elkezdett a hangoskönyvek felé nyitni, miután a podcast teret meghódította, és szép sikereket ért el ezen a területen. Nir Zicherman pedig tökéletes személy volt a hangoskönyv szekció élére, mivel jelentős szerepe volt abban, hogy a beszélgetős műsorok terén a Spotify komoly eredményeket hozott össze.
Zicherman korábban az Anchor platform társalapítója volt, azt a podcast készítő szolgáltatást Michael Mignanóval hozta össze és vitte sikerre. A Spotify öt évvel ezelőtt felkeltette a Spotify érdeklődését, és 2019-ben úgy döntöttek, hogy felvásárolják a startupot. 150 millió dolláros áron került a Spotify keze alá az Anchor, és a két alapító az új anyacég kötelékében folytatta a munkát. Michael Mignano azonban tavaly úgy döntött, hogy elhagyja a streamingszolgáltatót, most pedig már Zicherman is a korábbi partnere nyomdokaiba lép. Tavaly került a hangoskönyvek ágazat gyeplője Zicherman kezébe, most azonban ezt másnak adja át.
Nem dobja a gyeplőt a lovak közé a szakember, szóval arról nincs szó, hogy viharosan távozna. A következő hetekben, hónapokban azon lesz Zicherman, hogy felállítson egy új munkacsoportot és megtalálja az utódját, akinek minden szükséges információt átad majd, hogy a vezetői feladatokat el tudja látni. Október elsejével távozik a nagy tapasztalattal bíró szakember.
A Spoitfy szóvivője utalt rá, hogy a hangoskönyvek terén egy új üzleti stratégia is kidolgozásra kerül az elkövetkezendő időszakban, amiben David Kaefer is segíteni fogja a munkálatokat. Kaefer a cégnél az üzleti ügyekért felelős alelnöki posztot tölti be. Ő is hozzájárul majd ahhoz, hogy az átállás minél simábban menjen, és támogatni fogja az egész folyamatot. A cél az, hogy a lehető legjobb vezetőt találják meg, és ezzel együtt pedig egy megfelelő irányba tereljék a hangoskönyvek szekciót, ami egyelőre nem tudta beváltani a hozzáfűzött reményeket.
Ahogy korábban a podcastek terén, úgy a hangoskönyvek szegmensében is erősített felvásárlással a cég. 123 millió dollárt adott ki a Findaway hangoskönyv forgalmazóért. Zicherman korábban beszélt arról, hogy egy új modell kidolgozásán munkálkodnak a cégnél, de részlegeket nem árult el, és könnyen lehet, hogy ezen a fronton vannak olyan nézeteltérések, amik a távozásának hátterében állhatnak.
A cég vezérigazgatója, Daniel Ek korábban arról beszélt, hogy a hangoskönyvek jelentik majd a jövőben a Spotify harmadik tartóoszlopát, és úgy véli, hogy ez egy több milliárd dolláros ágazattá fog nőni a következő években. Az elmúlt évben Észak-Amerikában 25%-os volt a forgalomnövekedés, de Ek úgy gondolja, hogy még a pályája elején járnak a hangoskönyvek. Globálisan a 70 milliárd dollárt is elérheti majd ezeknek a forgalma, miközben 2021-ben Észak-Amerikában még csak 1,6 milliárd dollárt hoztak az ilyen eladások.
Az elmúlt valamivel több mint egy évben a Spotify-t öt fontos szakember hagyta el. Távozott Courtney Holt, aki jelentős podcast üzleteket kötött, elment a fentebb már említett Michael Mignano, aki az Anchor társalapítója volt, távozott Alex Blumberg, a Gimlet korábbi társalapítója, és az egyik leghallgatottabb podcast is megszűnt a Spotify-on. Mások mellett pedig Dawn Ostroff is elment, ő pedig a cég tartalomfelelőse és reklámigazgatója volt.