A Google már korábban bejelentette a dinamikus e-mail formátumát, és a webes felülten ennek a támogatása be is indult júliusban. Az okostelefonos alkalmazás pedig mostantól kezdve tudja megfelelően kezelni az új generációsnak tekinthető leveleket.
A dinamikus e-mail lényege abban rejlik, hogy szinte weblapként funkcionáló felületet kaphatnak az emberek egy szimpla elektronikus levélben. Ha ez elterjed, lényegében nagyon sok esetben szükségtelenné válik a hivatkozások használata. Rengeteg dolgot elvégezhetnek majd a felhasználók egy egyszerű e-mailben a Gmail applikáció/honlap elhagyás nélkül.
Az újdonság megvalósításához nagyon hosszú út vezetett, ennek az alapját ugyanis az AMP technológia adja, amivel a Google már több éve folyamatosan dolgozik. Az AMP teszi lehetővé, hogy nagyon kicsi méretben egészen különleges lehetőségeket kapjanak az emberek a levelek szerkesztésekor. A fióktulajdonosok eseményekre foglalhatnak helyet közvetlenül e-mailből, jelezhetik a részvételüket, kezelhetik a feliratkozásaikat, és még hozzászólásokat is írhatnak a Google Dokumentumok rendszerében érkezett megjegyzésekre.
A dinamikus e-mail nagy előnyének tekinthető az is, hogy még frissíteni is lehet a tartalmukat. Amennyiben valamilyen hiba volt az elektronikus levélben, akkor azt könnyen lehet javítani új küldése nélkül, és ha olyan jellegű a tartalom, hogy változik idővel, akkor ezt a frissítést is meg lehet oldani másik levél továbbítása nélkül. Így a felhasználók mindig a legaktuálisabb információt olvashatják az e-mailekben.
Elsőre úgy hangozhat, hogy a dinamikus e-mail a mögötte álló fejlesztések miatt a Google sajátja, de nem erről van szó. A keresőóriás lehetőséget biztosít a partnereknek arra, hogy szabadon hozzáférjenek minden szükséges információhoz a támogatás biztosítása érdekében. Szerencsére vannak is, akik nyitottak erre, és látják a hatalmas potenciált a fejlesztésben. A Microsoft példának okáért már alkalmazza az AMP-ot az Outlook esetében, persze egyelőre fejlesztői fázisban jár ez a projekt. Most még csak próbálgatás jelleggel kapcsolható ez be az Outlooknál, de amint elkészült, ennél a szolgáltatásnál is alapértelmezetten használható lesz, mint a Gmailnél.
Jelenleg olyan szervezetek támogatják a dinamikus leveleket a küldői oldalról, mint a Booking.com, a Despegar, a Doodle, az Ecwid, a Freshworks, a Nexxt, az OYO Rooms, a Pinterest, és a redBus. És a SparkPost, a Litmus, a Twilio Sendgrid, az Amazon SES és a Pinpoint pedig a támogatói oldalról jelezte, hogy készen áll a dinamikus levelek kezelésére.
A Google reményei szerint a jövőben teljesen természetes lesz majd a dinamikus levelek használata a régi formátum helyett. Hiszen ez jelentősen meg tudja könnyíteni a felhasználók feladatát számos helyzetben. Amiért eddig oldalakon át kellett kattintgatni (tapogatni), az itt néhány másodperc alatt elvégezhető, és töredéke adatforgalmat emészt fel a folyamat.