Molyneux szégyelli a Fable 3 pontszámait

Peter Molyneux meglehetősen szégyelli a 80-asok alján húzódó Fable III értékeléseket. Nem azért, mert a kritikusoknak nem volt igaza, hanem pontosan azért, mert igen. "Persze ettől még úgy gondolom, hogy ez egy jó játék, csak nem egy remek darab, ami akár 5 millió eladott példányig is elrepíthetne minket."

Molyneux szégyelli a Fable 3 pontszámait

Peter Molyneux meglehetősen szégyelli a 80-asok alján húzódó Fable III értékeléseket. Nem azért, mert a kritikusoknak nem volt igaza, hanem pontosan azért, mert igen. "Persze ettől még úgy gondolom, hogy ez egy jó játék, csak nem egy remek darab, ami akár 5 millió eladott példányig is elrepíthetne minket."

A Metacriticen elért alig 80 feletti átlag, nem az amit megcéloztak. (Nálunk 85%-ot kapott a játék.)

"Erre nem vagyok büszke, hogy őszinte legyek, de ezt a kudarcot csak a magaménak érzem, nem a csapaténak. Amikor valami ilyesmit élsz meg, hogy jól fejbevágnak és földre küldenek, akkor fel kell állnod és még keményebben küzdeni!"

A PC-s verzióval együtt talán eléri az 5 milliós eladást a Fable III, de nem ez volt az amiről álmodtak. "Nem az a játék lett, aminek megálmodtam. Úgy éreztem az uralkodás mechanikája remek ötlet volt. Azt hittem tele van csupa jó ötlettel és igazából így is volt, csak nem sikerült kihozni belőlük a maximumot."

A Fable III előtt a Lionhead legrövidebb fejlesztése is 2 évig tartott. "Amikor szerkesztésre került sor, az uralkodási rész volt az, ami a leginkább meg lett nyesve. Nagyon durva átalakítást kapott, hogy illeszkedjen a játékba. Nem ez volt viszont az egyetlen, az út az uralkodóvá váláshoz is rendesen át lett szabva, egyszerűen nem volt idő kiegyensúlyozni és finomítani az egészet. Így a ládák többsége és a képességfejlesztések az egész rendszert egy kicsit foltozottnak és feleslegesnek állították be. Ennek tetejébe a játékban voltak bugok és optimalizálatlanságok is.

A Fable 3 egyszerűen túl hamar lett kiadva. "Amikor ránézek a Fable III-ra nehéz őszintének lennem anélkül, hogy megsértsek valakit, de tudom, hogy amikor beleolvasok egy kritika közepébe, ami azt mondja, hogy a minőség nem elég magas, egyszerűen csak egyetértek vele. A Lionhead nem engedheti meg magának, hogy üljön a babérjain és alacsony minőségű terméket adjon ki. Rengeteg kifogásunk van, mint ahogy mindig mindenkinek vannak mentségei, de ez egyszerűen nem elég."

"Gyűlölök arra gondolni, hogy az emberek tudják, mire számítsanak tőlünk. 'Tudjuk milyen lesz a Fable, tudjuk, mit hoz a Lionhead legközebb.' Utálom ezt a gondolatot."

Az önkritika persze szép, de mit sem ér, ha utána nem változtatunk. Molyneux szerint ezt megtették, most már egészen másképp állnak a fejlesztéshez. A stúdió előre tudja majd, hogy egészen pontosan milyen hosszú lesz a játék, és hogy működik a mechanika. Átalakították a fejlesztési procedúrát. "Nagyon sokat gondolkodtunk ezen, és kutattuk, hogyan lehet úgy kreatívan irányított fejlesztést végezni, hogy közben teljesen kivedd a bizonytalansági faktort úgy, hogy közben sok ötlet megmarad és továbbfejlesztésre kerülhet."

Hogy mit sikerül majd a Fable: Journey-ből kihozni? Annyit tudunk, hogy Peter apánk a Kinecttel kapcsolatban is egyenesen kimondta, hogy milyen fenntartásai vannak.

"Bevallom, hogy vannak gondok a Kinecttel. Mint beviteli eszköz, tényleg problémás. Gomba nélkül nehéz a navigáció és nincsenek gombok, amivel megmondhatnánk a karakternek hogy csinálja ezt vagy azt. Ami jó a Kinectben az a szabadság érzet és az érzelmek. Így ezt próbáltuk igazán kihozni a Fable: Journey-ből is."

A demó után sok kritikát kapott amiatt, hogy egy az egyben on-rail játék, de ez nem így lesz. A Journey core játéknak készül és a lehető legteljesebb Kinect élményt akarják belőle kihozni. "Körülbelül 7 hónapja kezdtük, amikor a Microsoft eljött hozzánk és azt mondta: 'Akarunk egy Kinect játékot core játékosoknak'. Leültünk és végiggondoltuk milyen problémák merülhetnek fel ezzel. Az első, amit ki kellett találnunk, hogy hogyan tehetjük a Kinectet még vonzóbbá, még megkapóbbá és érzékekre hatóbbá, mint bármely korábbi kontrollerrel irányított Fable élményt."

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward