Molyneux-nak sem tetszik az EA-féle új Dungeon Keeper

A mikrotranzakiók játszhatatlanná teszik a régi klasszikus modern "free-to-play" változatát.

Molyneux-nak sem tetszik az EA-féle új Dungeon Keeper

Az 1997-es Dungeon Keeper vitathatatlanul Peter Molyneux legjobb játékai közé tartozik. Az Mythic és az EA által fejlesztett modern mobilos, táblagépes remake-et viszont, amelyhez az eredeti alkotónak már nincs semmi köze, teljesen játszhatatlanná teszi a mikrotranzakciós modell. Amikor Peter Molyneux-t megkérdezték ezzel kapcsolatban, nem rejtette véka alá a véleményét. Elismerte az EA-féle remake erényeit is, szerinte a játék mechanikáját nagyon jól újraalkották, és új ötleteket és dizájnt is adtak az új Dungeon Keepernek, a játékmenetet azonban teljesen feláldozták a mikrotranzakciók oltárán.

"Az egész Dungeon Keeper arra épült, hogy gyorsan lehessen játszani, legyen szó akár az alagutak kiásásáról, akár az ellenfelek távoltartásáról. Ez a fajta játéktempó azonban inkompatibilis a jelenleg elterjedt free-to-play megközelítéssel, ami azon alapul, hogy a játékosnak vagy várnia, vagy fizetni kell, hogy tovább haladhasson a játékban" - mondta Molyneux. "Próbára teszi a türelmemet. A játék tempóját borzalmasnak találom."

A Dungeon Keeper nem az egyetlen játék, ami ebbe a hibába esett, és Molyneux szerint az ilyen típusú darabok megkövetelik, hogy átgondoljuk, hogyan definiáljuk a free-to-play (ingyenesen játszható) fogalmát, mert ez az elnevezés teljesen félrevezető, az invest-to-play (befektetéssel játszható) sokkal találóbb lenne. Molyneux az ilyen játékokat egy olyan szigorú tanárhoz, vagy keménykezű szülőhöz hasonlította, aki türelmetlen, és ennek a gyerek látja kárát.

"Fogunk egy nagykalapácsot, és azzal verjük az ügyfeleinket. Fizetni fogsz, vagy nem fogod élvezni a játékot! Úgy bánunk velük, mintha gyerekek lennének. Verjük az ügyfeleket, és azt mondjuk nekik, legyetek türelmesek, vagy fizessetek még."

"Ennyire durvák ezek a mechanikák. Kell hogy legyen jobb út. Az első dolog, amire megtanítjuk az embereket ezekkel a játékokkal, hogyan gyorsítsák fel a játékot, és hogyan költsék el a drágaköveket. Ez őrület. Nincs jogunk pénzt kérni az emberektől csak úgy. Ezt igazolni kell valamivel."

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward