Shop menü

MODULÁRIS FELÉPÍTÉSŰ LEHET AZ ÚJ STEAM CONTROLLER

Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Moduláris felépítésű lehet az új Steam Controller

A Valve történetébe nem a legsikeresebb termékként fog bevonulni a Steam Controller, még akkor sem, ha egyébként maga a hardver jól sikerült. Az irányító egy nagyobb kezdeményezés részeként jött létre, aminek keretein belül a Valve a Steam Machine-ok segítségével szállta volna meg a nappalikat, hogy konkurenciát állítson a konzoloknak, azonban a projekt viszonylag hamar bedőlt, ugyanis a gépek sem egy nagyon alapos koncepció alapján készültek, az operációs rendszerül szolgáló SteamOS pedig messze nem állt készen a kihívásra. 

"Egész egyszerűen befejezetlen volt a hardver és az egész koncepció, amivel annak idején próbálkoztunk. Tudtuk, hogy mit akarunk kihozni ebből az egészből, de amit végül kiadtunk, az még csak az első lépcsőfok volt. Az emberek pedig azt mondták, hogy miért fizessenek nekünk azért, hogy ráállhassanak az első lépcsőfokra, főleg, hogy az egész koncepció elég bizonytalannak tűnt annak idején. Sokkal tovább kellett volna fejlesztenünk az egészet, mielőtt megjelenünk vele a piacon" - mondta erről Gabe Newell, a Valve alapítója.

A helyzet végül odáig fajult, hogy a Valve nem olyan régen mindössze 5 dollár / darab áron adott túl a maradék Steam Controller-készletein, és úgy tűnt, hogy ezzel a különleges kontroller története végleg lezárult, főleg, hogy a vállalat teljes erővel a virtuális valóság kezdett el fordulni.

Galéria megnyitása

Most azonban friss szabadalmi bejegyzések alapján úgy tűnik, hogy mégsem ez a helyzet. A Valve ugyanis a bejegyzésben egy olyan irányítóról beszél, aminek különböző alkatrészei moduláriásan cserélhetők, hogy a kontroller alkalmazkodni tudjon a különböző játékok igényeihez. A bejegyzésben nem említik konkrétan a Steam Controller nevet, de a képek alapján egyértelműnek tűnik, hogy ezt a dizájnt vinnék tovább, ami logikus is, hiszen tulajdonképpen jól működött. Így tehát megmaradna a Steam Controller egyik legnagyobb előnye is, hogy remekül használható olyan címekkel, amikbe eredetileg nem építették be a kontrollerek támogatását.

Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a vállalatok rendszeresen védetnek le különböző dolgokat, amiket aztán egyáltalán nem biztos, hogy használni fognak, és jelenleg nem is látszik tisztán, hogy mik lehetnek vele a Valve tervei. Elképzelhető, hogy hamarosan feltámadhat a Steam Macinhe-kezdeményezés, valamilyen más, jobban kitalált formában?

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére