Mike Morhaime szerint kárára változott a World of Warcraft

Mike Morhaime szerint kárára változott a World of Warcraft

Mike Morhaime, a Blizzard legendás társalapítója 2018-ban mondott le a cég elnöki pozíciójáról, majd rá egy évre el is hagyta a stúdiót. Most azonban adott egy interjút a New York Timesnak, amiben érinti a World of Warcraftot is, ami szerint egy-két ponton talán a kárára változott az elmúlt években.

Persze, a World of Warcraft még mindig legnépszerűbb futó MMO, az új kiegészítőkből továbbra is 3 milliós példányszám fölött adnak el a megjelenéskor, de azért azt nem nehéz belátni, hogy a legjobb napjait már elhagyta.

Az MMO-kat több új műfaj is elkezdte tépázni, mint például a MOBA-k, majd később az olyan battle royale játékok, mint a Fortnite és a PUBG. Morhaime szerint ezek népszerűsége vélhetően a könnyű hozzáférhetőségnek köszönhető, és hogy kevesebb időt kell rájuk szánni. Ezen kívül úgy gondolja, hogy könnyen lehet, ezek a játékok most már jobban meg tudják ragadni a közösségi élményt, mint az MMO-k.

"Ahogy figyeltem a World of Warcraftot az évek alatt, azt láttam, hogy egyre kevésbé közösségi, ugyanis a könnyebb hozzáférhetőség miatt megszűntek azok az okok, amik miatt valakinek ragaszkodnia kellett a bejáratott csapatához" - mondta Morhaime.

Persze, más okok is vezethettek a World of Warcraft népszerűségének csökkenéséhez. A játék a Wrath of the Lich Kingnél volt csúcson több mint 12 millió előfizetővel, majd a Cataclysm hozta be a dungeon findert, ami azt jelentette, hogy a játékosoknak már nem kellett saját maguknak csapatról gondoskodnia.

"Az online játékok legfontosabb dolga, hogy jól elkapják a könnyű tanulhatóság és a később felfedezhető mélység egyensúlyát. Fontos, hogy az emberek könnyen bele tudjanak ugrani a játékba, és ezt együtt tehessék meg, közösségi élményként" - véli az egykori stúdiófőnök.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap