Shop menü

MEGLEPŐ FORDULAT: ZÁRVA VANNAK A MOZIK, NEM TELJESÍT JÓL A TENET

De legalább a Warner Bros. megpróbálja eltitkolni a számokat.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Meglepő fordulat: zárva vannak a mozik, nem teljesít jól a Tenet

A Warner Bros. mentségére legyen mondva, hogy a nagy stúdiók közül elsőként vállalták be, hogy a koronavírus-járvány alatt egy új, nagy költségvetésű blockbustert küldjenek a mozikba. Az már más kérdés, hogy ez nyilvánvalóan nem tett jót a Tenet teljesítményének, de ezt nem volt éppen egyszerű kideríteni.

Mint kiderült ugyanis, a Warner Bros. a film megjelenése óta blokkolja a Comscore által készített, óránként frissített adatokat a film bevételeiről. Ez a bizonyos Comscore-rendszer az, amit nem csak a sajtó, hanem a rivális stúdiók is folyamatosan szemmel tudnak tartani.

De miért olyan nagy probléma, ha a sajtó és a riválisok nem férnek hozzá a számokhoz? Nos, a legnagyobb baj, hogy a stúdiók így nem kapnak képet a hazai piac (tehát az Egyesült Államok) pontos állapotáról, és nem tudják eldönteni, hogy egy-egy filmet érdemes-e megjelentetni, és ha igen, akkor melyik városokban vagy államokban lehet érdemes megkezdeni a disztribúciót.

A mozik nyitva tartását tekintetében ugyanis hatalmas eltérések vannak az Egyesült Államokban: míg a republikánus államokban több létesítmény van nyitva, és az emberek szívesebben is járnak moziba, addig a demokrata államokban jellemzően kevesebb mozi nyitott meg, vagy éppen egy sem. Mivel a box office szempontjából kulcsfontosságú városok (New York, Los Angeles, San Francisco) nem nyitottak ki, még fontosabb lenne látni, hogy a piac többi részén mekkorát lehet gurítani.

Akárhogy is, ha napi eredményeket nem közöl a Warner Bros, azért heti összesítést tudunk. Ezek szerint a hazai piacon az első héten 20 millió dollárt termelt a Tenet, a második hétvégén pedig 6,7 milliót, így nagyjából a 30 milliót közelítheti a bevétel.

Mondani sem kell, ez siralmas, és bármilyen más helyzetben azonnal fejek hullanának, ha egy Christopher Nolen-film ilyen keveset hozna. Nemzetközi szinten ránézésre jobban áll az anyag, ugyanis a külföldi piacokon eddig 200 milliót lapátolt össze a film, amivel csak annyi a probléma, hogy az elkészítése is ennyibe került, és a marketing / promóciós költségekkel együtt a szakértők szerint legalább 500 millió dollárt kellene visszahozni a nullszaldóhoz.

Persze, azt nyilván a Warner Bros. is sejtette, hogy a számok nem lesznek fényesek, így már előre alaposan felkészítették a befektetőket és a sajtót is a helyzet megfelelő értékelésére.

Mint a stúdió fejesei elmondták, a Tenet teljesítményét nem a szokásos első hétvégi bevételek alapján kell értékelni, ugyanis konkurencia hiányában a szokásosnál hosszabb ideig, 11 hétig ez a film lesz a fő attrakció az összes moziban. Ezt követően a jelenlegi állás szerint november 9-én jelenik meg a Marvel-féle Black Widow, ami átveszi a helyét, a DC ugyanis elcsúsztatta a Wonder Women 1984-et október 2-ről karácsonyra.

Mindenesetre érdekes, hogy a Disney mennyire eltérő álláspontra jutott, amikor a helyzetet értékelve nem csak mozikban, hanem ezzel egy időben a Disney+-on is azonnal elérhetővé tette a Mulánt. Persze, a mozijegynél jóval drágábban, mintegy 30 dollárért lehet hozzáférni a filmhez, de persze ezért cserébe az egész család és a haverok is vidáman nézhetik. Érdekel lesz látni, hogy a Disney nyilvánosságra hoz-e majd értékesítési adatokat, hogy látni lehessen, hogyan teljesített a Mulan a mozikban és a streaming szolgáltatáson.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére