Rendszeresen szokott a Tesla különböző statisztikai adatokat megosztani a forgalomban levő villanyautói kapcsán. Az autógyártó egy friss beszámolójából az derül ki, hogy mit lehet tapasztalni az akkumulátorok állapotánál az olcsóbb járművek esetében, míg elérik a 200 ezer mérföldes futási teljesítményt.
Minden évben készít a Tesla egy átfogó hatásjelentést, és ebben jelentek meg arra vonatkozó adatok, hogy mit mutatnak a 200 ezer vagy még több mérföldet futott Model 3 és Model Y akkumulátorok a használatuk alatt. A vállalat rengeteg adatot gyűjt a járművein keresztül, és ennek köszönhetően képes azt megmutatni, hogy mire számíthatnak a vásárlók. A cég korábban a Model S és a Model X kapcsán is publikált az akkumulátorokkal kapcsolatos jelentést, csak akkor még az olcsóbb autóktól nem állt rendelkezésére elég mérési adat.
A Tesla Model 3 és Model Y átlagosan a gyári kapacitásának 85 százalékát tudja még 320 ezer kilométer után.
Mindig igyekszik azt hangsúlyozni a Tesla, hogy nagyon megbízható akkumulátorokkal dolgozik, és a friss adatok is azt támasztják alá, hogy nem igazán kell attól tartani, hogy gyorsan „kihullik” a telep a villanyautók alól. Túl a 300 ezer kilométeren már az is nagyon ritka, hogy még az első tulajdonos nevén van a jármű. De ennél akár jóval többet is futhat egy Tesla, mire a padlójába épített akkumulátortömb megérik a cserére. Ezt követően pedig a kiszerelt egységet akár más célokra lehet hasznosítani.
A cég által kiadott diagram több tanúsággal is szolgál a felhasználók számára. Azt lehet látni ebből, hogy nagyjából 60 ezer kilométer körül történik valami a telepnél. Addig egy kicsit jelentősebben veszíti a kapacitását, majd egy nagyobb letörést lehet látni a teljes flottánál. Onnantól viszont már sokkal jobban kíméli a használat az akkucsomagot, a töltési szokásoktól némiképp függetlenül. Egészen 200 ezer kilométerig nagyjából hasonló mértékben degradálódik a telep a Model 3-ban és Model Y-ban, onnantól viszont egyre nagyobb különbségek lehetnek már a használatból eredően.
Túl a 250 ezer kilométeren igencsak hullámos már az akkumulátorok kapacitását jelölő görbe, és azt lehet látni, hogy a 300 ezerhez közeledve már azért vannak olyan olcsó Teslák, amik benéznek a 80 százalék alá, miközben még olyanok is akadnak, amik alig mentek 90% alá. A korosodó, nagyobb futási teljesítményű Model 3/Y járművek már aránylag nagy széthúzást mutatnak. Viszont minél nagyobb a degradáció, egyre lassabban veszít a kapacitásából a telep, ami azért mindenképpen jó hír. Viszont 80 százalék alatt már általában ajánlott a csere, ami brutális költséget jelent.
A villanyautók fenntartása nagyon olcsón megoldható egy benzines vagy dízel üzemű autóhoz képest, ugyanakkor az előnyt nagyon gyorsan el tudják veszíteni, mikor eljutnak arra a pontra, hogy az akkumulátor „törődést” igényel.
Átlagosan tehát az akkukapacitásuk 15 százalékát veszítik el az elérhetőbb Teslák, de mi a helyzet a drágább járművekhez képest? Nos, a korábbi Model S/X kötődésű statisztika alapján azok egy fokkal jobban bírják. A prémium Tesláknál a degradáció csak 12 százalék volt 200 ezer mérföldet követően. Az pedig egyáltalán nem meglepő, hogy ilyen eltérés mutatkozik, ugyanis jelentősen eltérő akkumulátoroknál mért adatokról beszélhetünk.