Shop menü

MEGLEPŐ ADATOKAT KÖZÖLT A TESLA AZ AKKUDEGRADÁCIÓRÓL

A vállalat friss beszámolójából kiderül, hogy mire lehet számítani egy több mint 300 ezer kilométert futott Teslától.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Meglepő adatokat közölt a Tesla az akkudegradációról

Rendszeresen szokott a Tesla különböző statisztikai adatokat megosztani a forgalomban levő villanyautói kapcsán. Az autógyártó egy friss beszámolójából az derül ki, hogy mit lehet tapasztalni az akkumulátorok állapotánál az olcsóbb járművek esetében, míg elérik a 200 ezer mérföldes futási teljesítményt.

Minden évben készít a Tesla egy átfogó hatásjelentést, és ebben jelentek meg arra vonatkozó adatok, hogy mit mutatnak a 200 ezer vagy még több mérföldet futott Model 3 és Model Y akkumulátorok a használatuk alatt. A vállalat rengeteg adatot gyűjt a járművein keresztül, és ennek köszönhetően képes azt megmutatni, hogy mire számíthatnak a vásárlók. A cég korábban a Model S és a Model X kapcsán is publikált az akkumulátorokkal kapcsolatos jelentést, csak akkor még az olcsóbb autóktól nem állt rendelkezésére elég mérési adat.

A Tesla Model 3 és Model Y átlagosan a gyári kapacitásának 85 százalékát tudja még 320 ezer kilométer után.

Mindig igyekszik azt hangsúlyozni a Tesla, hogy nagyon megbízható akkumulátorokkal dolgozik, és a friss adatok is azt támasztják alá, hogy nem igazán kell attól tartani, hogy gyorsan „kihullik” a telep a villanyautók alól. Túl a 300 ezer kilométeren már az is nagyon ritka, hogy még az első tulajdonos nevén van a jármű. De ennél akár jóval többet is futhat egy Tesla, mire a padlójába épített akkumulátortömb megérik a cserére. Ezt követően pedig a kiszerelt egységet akár más célokra lehet hasznosítani.

Galéria megnyitása

A cég által kiadott diagram több tanúsággal is szolgál a felhasználók számára. Azt lehet látni ebből, hogy nagyjából 60 ezer kilométer körül történik valami a telepnél. Addig egy kicsit jelentősebben veszíti a kapacitását, majd egy nagyobb letörést lehet látni a teljes flottánál. Onnantól viszont már sokkal jobban kíméli a használat az akkucsomagot, a töltési szokásoktól némiképp függetlenül. Egészen 200 ezer kilométerig nagyjából hasonló mértékben degradálódik a telep a Model 3-ban és Model Y-ban, onnantól viszont egyre nagyobb különbségek lehetnek már a használatból eredően.

Galéria megnyitása

Túl a 250 ezer kilométeren igencsak hullámos már az akkumulátorok kapacitását jelölő görbe, és azt lehet látni, hogy a 300 ezerhez közeledve már azért vannak olyan olcsó Teslák, amik benéznek a 80 százalék alá, miközben még olyanok is akadnak, amik alig mentek 90% alá. A korosodó, nagyobb futási teljesítményű Model 3/Y járművek már aránylag nagy széthúzást mutatnak. Viszont minél nagyobb a degradáció, egyre lassabban veszít a kapacitásából a telep, ami azért mindenképpen jó hír. Viszont 80 százalék alatt már általában ajánlott a csere, ami brutális költséget jelent.

A villanyautók fenntartása nagyon olcsón megoldható egy benzines vagy dízel üzemű autóhoz képest, ugyanakkor az előnyt nagyon gyorsan el tudják veszíteni, mikor eljutnak arra a pontra, hogy az akkumulátor „törődést” igényel.

Galéria megnyitása

Átlagosan tehát az akkukapacitásuk 15 százalékát veszítik el az elérhetőbb Teslák, de mi a helyzet a drágább járművekhez képest? Nos, a korábbi Model S/X kötődésű statisztika alapján azok egy fokkal jobban bírják. A prémium Tesláknál a degradáció csak 12 százalék volt 200 ezer mérföldet követően. Az pedig egyáltalán nem meglepő, hogy ilyen eltérés mutatkozik, ugyanis jelentősen eltérő akkumulátoroknál mért adatokról beszélhetünk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére