Meglepetés: már az Apple a legértékesebb márkanév

A legértékesebb márkaneveket tartalmazó TOP 100-as lista idén is elkészült és meglehetősen érdekes képet fest.

Meglepetés: már az Apple a legértékesebb márkanév

Az Apple illetékesei igazán büszkék lehetnek a vállalat teljesítményére, ugyanis a 2013-as év legértékesebb márkája az Apple lett. A második helyre a Google futott be, ami szintén komoly meglepetés. A két technológiai iparágban tevékenykedő nagyvállalat eredménye igazán meglepő, hiszen most először fordult elő a TOP 100-as lista fennállása óta, hogy letaszították a dobogó legfelső fokáról a Coca Colát, ami a lista indulása, azaz 2000 óta minden évben a világ legértékesebb márkájának bizonyult.

Az Interbrand gondozásában készülő lista 2000 óta minden évben frissül, így minden évben kiválasztják a világ 100 legértékesebb márkanevét, amelyeket természetesen rangsorolnak is. A végső sorrendet számos kritérium alapján határozzák meg, így egyebek mellett az adott cég pénzügyi teljesítménye és földrajzi "lefedettsége" is számít. A Top 100-as listát egyre komolyabb figyelem övezi, ugyanis a rangos lista remekül ábrázolja az egyes márkák piaci elfogadottságát és megítélését - túlzás nélkül egyfajta piaci hőfokmérőnek is tekinthető.

A fentiek miatt komoly esemény, hogy a Coca Cola, ami az elmúlt 13 év folyamán magabiztosan vezette a listát, idén a harmadik helyre szorult. Az első helyezett Apple hosszú utat tett meg a dobogóig, ugyanis 2011-ben még csak a nyolcadik volt, tavaly pedig a harmadik helyet szerezhette meg. A lista egyébként remekül rávilágít arra a trendre, hogy a technológiai vállalatok kezdenek élre törni: a Coca Cola a legfrissebb lista első öt helyezettje között az egyetlen olyan márkanév, ami nem a technológiai iparhoz kötődik.

A Google menetelése egyébként szintén figyelemre méltó, ugyanis a márkanév tavaly még csak a negyedik volt, idén pedig már a második helyet szerezte meg. A negyedik helyre ezúttal az IBM lépett fel, mögötte pedig a Microsoft tanyázik, ami abszolút pozitív meglepetés. A hatodik helyen a GE végzett, a hetedik pedig a McDonald's lett, ami egyébként az egyetlen olyan márkanév a top 10-es listán, amelyhez nem kötődik gyártótevékenység.

Az Apple egyik legfőbb riválisa, a Samsung a korábbi kilencedik helyről a nyolcadikra kúszott fel, ezzel átvette az Intel helyét. A TOP 10 utolsó helyén a Toyota pózol, ami - ha nem is sokkal, de - megelőzte mind a Mercdes-Benz, mind pedig a BMW márkanevet. A teljes listát itt találják az érdeklődők.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward