Shop menü

MEDVÉHEZ HASONLÓAN RÁZZA LE MAGÁRÓL A HAVAT A NIO ÚJ VILLANYAUTÓJA

Az ET9 a SUV felépítésnek köszönhetően a hótakaró alatt úgy néz ki, mint egy medve, és képes is úgy mozogni, mikor felébred.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Medvéhez hasonlóan rázza le magáról a havat a Nio új villanyautója

A Porsche tavaly év végén villantott egy olyan új Active Ride futóművet, ami döbbenetes mozgásra volt képes. Még egy mobilt is hozzáprogramoztak, és tényleg le tudta követni az eszköz mozgását az autó, ahogy megdöntötték különböző irányokba. A Nio pedig most még egy ennél is meglepőbb attrakcióval állt elő.

A SkyRide fantázianevű futómű az ET9 keretei között fog bemutatkozni, és már több elképesztő videó megjelent ennek kapcsán az elmúlt hónapokban. Tényleg képes az utat úgy kisimítani még fekvőrendőrökön áthaladva is, mintha az tökéletesen sima lenne. De most ennél is radikálisabb dolgot mutatott a vállalat a téli tesztjén.

A több mint 2 tonnás autót úgy meg tudja mozgatni az új futómű egy helyben állva, hogy le tudja magáról rázni a rárakódott havat. Persze tudjuk jól, hogy azért a hó letakarítása nem egy megugorhatatlan feladat, de bizony nem kevés olyan videót lehet látni az interneten, amikor a hóval berakott autóval emberek elindulnak, és ezzel teremtenek veszélyes helyzetet a közlekedésben. Szóval szép dolog, mert habár egy ilyen funkcióra kevéssé van szükség, de az internet azt bizonyítja, hogy az sem lenne baj, ha tudnának ilyet az autók.

Meglehetősen döbbenetes látvány, ahogy a hatalmas elektromos autó úgy dobálódzik minden irányba, mintha egy keményebb esti buliból hazafelé tartó tömeg lökdösné össze-vissza a parkolóban. A SkyRide futóművet egy korábbi videóban azzal villantotta meg a Nio, hogy pezsgős poharakból építettek piramist egy ET9 orrára, és ezzel az installációval hajtották át fekvőrendőrökön nagy tempóval. Természetesen minden csepp a poharakban maradt.

Ugyancsak egy másik videóban azt lehetett látni, hogy az ET9 képes egy helyben állva pattogtatni a kerekét, és közben minimális rezgést visz át a járműre ez idő alatt. A Nio egy olyan egyedi megoldással igyekszik előrukkolni, ami minden eddiginél jobb utazási kényelmet ígér, még a Mercedesre is szeretne ráverni.

A SkyRide a kamerák és más szenzorok adatait valós időben elemezve lesz képes az utat kisimítani, de a Nio még azt is bedobta, hogy állítólag más autóktól gyűjtött adatokat is tud ehhez hasznosítani. Így képes előre felkészülni a fizikai behatásokra és azok várható mértékére is. Az ütések kiegyenlítése mellett a vibrációt is tudja csillapítani, így még csendesebb lesz az utazás.

A speciális futómű kapcsolódó jellegzetessége még, hogy steer-by-wire elekronikus kormányzást biztosít, és a hátsó kerekeket akár 8,3 fokban is ki tudja fordítani, ennek köszönhetően a hatalmas mérete ellenére 11 méter alatt marad a fordulóköre. Az integrált teljes hidraulikus aktív felfüggesztés a többi fejlesztéssel együtt nagyon jól kezelhetővé teszi majd a hatalmas autót.

Galéria megnyitása

Az ET9 egy luxuskategóriás jármű lesz, a Nio eddigi legdrágább villanyautójának ígérkezik, és idén veheti kezdetét a forgalmazása. Az autó első bejelentése tavaly történt. A tervek szerint egy 120 kilowattórás akkumulátorral lesz felszerelve, és hajszál híján 700 lóerős teljesítménnyel fog szolgálni. 5,3 méter hosszú, a tengelytávja pedig 3,25 méter, ebből érezhető, hogy milyen óriási ténylegesen. Mindezért pedig még Kínában is több mint 40 millió forintnak megfelelő összeg kell majd kifizetni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére