Shop menü

MÁR MEGINT BAJ VOLT AZ APPLE-NÉL, ÚJRA INDOKOLATLANUL KEZDETT PÉNZEKET LEVONNI

Ismét azt tapasztalhatták a hazai Apple felhasználók, hogy alaptalanul indított kártyaterheléseket a vállalat, de ezúttal a bankok már jobban reagáltak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Már megint baj volt az Apple-nél, újra indokolatlanul kezdett pénzeket levonni

Október elsején megismétlődött az a probléma, ami egyszerre már hatalmas zavart okozott a hazai pénzügyi szektor számára a nyár folyamán. Most itthon kevesebb volt az érintettje az ügynek, de ezúttal már nemcsak hazai felhasználók tapasztalták a hibát, hanem más országokban is jelentkezett a gond. Természetesen most is minden érintettnél elindul levont összegek helyreállítása.

Júniusban egy pénzügyi technológia problémából eredően, az Apple rendszereihez köthetően, rövid időn belül körülbelül 780 ezer alkalommal vontak le hazai felhasználóktól különböző összegeket. Az első ránézésre véletlenszerű összegekkel összesen több mint 2 milliárd forintos kárt okoztak az embereknek. Ezeket későbbi minden pénzintézet visszaállította, így végül minden rendeződött, de voltak olyanok, akiket ez a történet rendkívül kellemetlenül érintett, hiszen átmenetileg nem tudott rendelkezni a pénzével.

Galéria megnyitása

A nyári esetet követően a bankok új védelmi mechanizmusokat is alkalmazni kezdtek, hogy egy hasonló esetet hatékonyabban tudjanak kezelni. Arra azonban valószínűleg senki nem számított, hogy az Apple ennyire gyorsan újra „teszteli” a pénzintézetek rendszereit. Szeptember 30-áról október 1-ére virradóan sok felhasználó megint azzal szembesült, hogy az Apple szolgáltatásain keresztül indokolatlanul vontak le a számlájáról különböző összegeket.

Az ügy hátteréről semmit nem lehet tudni, az Apple nem kommentálta a dolgot mostanáig, viszont a Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség ezúttal már gyorsan tudott reagálni. Nagyon úgy fest, hogy most is ugyanaz történhetett, mint júniusban, csak ezúttal már sokkal kevesebb embert érintett az ügy. Ez részben az Apple részéről induló terhelések alacsonyabb számának, részben pedig a bankok jobb felkészültségének köszönhető.

„Már a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.” – olvasható az MNB által kiadott hivatalos közleményben. Az illetékesek elmondták, hogy az első felhasználói visszajelzéseket követően azonnal elindították a vizsgálatot, felvették a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére.

Galéria megnyitása

Az Index egyik olvasója arról számolt be, hogy 13 alkalommal vontak le a számlájáról különböző tételeket az App Store-on keresztül, néhány perces különbségekkel. Az érintett a bankjától azt a tanácsot kapta, hogy 1-2 nap múlva érdeklődjön az ügyben, mert amikor ez kiderült kedd reggel, akkor még nem lehetett látni, hogy pontosan mi történhetett az éjszaka folyamán.

Júniusban a hiba nemzetközi szinten kisebb figyelmet kapott, mert kizárólag magyar bankok ügyfeleit érintette, most viszont ebből a szempontból más a helyzet. Állítólag 20 különböző országban számoltak be a felhasználók jogosulatlan tranzakciókról, alaptanul felszámolt díjakról. Ennek köszönhetően az Apple talán most már komolyabban fogja venni a hiba javítását, mert a jelek szerint első körben nem sikerült mindent megfelelően megoldani.

Az már önmagában nagyon kínos, és kérdéseket vet fel, hogy ez újra megtörténhetett, az pedig csak súlyosbítja a helyzetet, hogy ennyire hamar sikerült a cégnek újra beleszaladni ebbe a hibába. Ráadásul a jelek szerint az Apple most sem sieti el a reagálást. A mostani levonásokat a bankok vissza fogják állítani, de ehhez szükség lesz a cupertinóiaktól az indokolatlan tranzakciókat tartalmazó listára.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére