Mantle támogatással bővül a CryEngine

Valamint többen is megerősítették a kapcsolatukat az AMD-vel az elmúlt napokban.

Mantle támogatással bővül a CryEngine

A Crytek bejelentette, hogy a CryEngine csatlakozik a Mantle támogatásos 3D-s motorok köréhez, így a jövőben megjelenő CryEngine játékok profitálhatnak majd a hardverközeli API előnyeiből. Cevat Yerli, a Crytek vezetője ki is emelte, hogy nekik mindig is fontos volt, hogy a legfrissebb technológiákat hozzák el a játékosoknak és a fejlesztőknek, ráadásul az AMD-vel is jó kapcsolatot ápolnak, így viszonylag természetesnek tűnt a lépés. Mivel a 2015-ben érkező Star Citizen is ezt a motort használja, így várható is volt, hogy a Crytek előbb-utóbb implementálja a Mantle támogatást, hiszen az a játék teljes mellszélességgel kiáll az AMD API-ja mellett. A CryEngine-nel a jövőben egyébként olyan játékok jönnek még, mint az Evolve vagy Homefront 2. Ezeknél még nincs megerősítve a Mantle támogatás, de mivel utóbbit maga a Crytek fejleszti, így borítékolható, szeretni fogja a GCN architektúrás Radeonokat.

CryEngine-nel készült kép

A nagy grafikus motorok közül így már kettő is támogatja az AMD megoldását, a CryEngine a Frostbite 3-hoz (Battlefield 4) csatlakozott ezen a téren. A DICE által fejlesztett motort a jövőben vagy egy tucat játék fogja használni, így már csak annyi a kérdés, hogy az AMD-nek sikerül-e az Epic-et is befűznie, hogy az Unreal Engine 4 is Mantle támogatást kapjon. Ezzel a három motorral ugyanis le lehet fedni a piac elég nagy részét (az id Tech 5-öt a Bethesda nem fogja kiadni másoknak, csak belső fejlesztésre használja majd).

Az AMD azt is bejelentette, hogy szorosabbra fűzte a kapcsolatát a Square-Enix-szel, a Rebellion Developmenttel és a Xavianttal. Ez azért annyira nem újkeletű hír, hiszen már egy ideje tudható, hogy a Rebellion Sniper Elite III-ja (és ezáltal a cég Asura motorja) támogatni fogja a Mantle API-t, míg a Xaviant által fejlesztett Lichdomban inkább a TrueAudio és a TressFX kerül előtérbe. A Square Enixnél a Murdered: Soul Suspect esetében van együttműködés az AMD és a készítők között, és optimalizált DX11-es effektekre számíthatunk, valamint további bejelentésekre a jövőben.

Úgy néz ki tehát, hogy ha lassan is, de beindul a Mantle szekere, amire szükség is lesz, ha az AMD fenn akarja tartani a jövőben. Persze ehhez a konkurenciának és a Microsoftnak is lesz egy-két szava valószínűleg, nemsokára például megtudhatjuk, hogy mivel készül nekünk a DirectX 12.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward