2021-ben megérkezett Magyarországra az Oppo, ami a kínai BBK Electronics legfontosabb márkája, most pedig arról számolhatunk be, hogy a Vivo is hazai boltok felé veszi az irányt. Hamarosan hivatalosan is megjelennek majd a magyar kereskedések polcain márka termékei. Eddig is lehetett már elvétve találkozni Vivo készülékekkel itthon, de ez jellemzően csak az „alternatív” beszerzési útvonalaknak és a külföldi székhelyű cégeknek volt betudható.
A Vivo 2009-ban indult, sok évvel az Oppo után, de az Oppóval ellentétben, ezt a márkát a BBK már eleve az okostelefonok és kiegészítőik forgalmazására hozta létre. Az eredeti tervek szerint a Vivo lett volna a magasabb minőségi színvonalat biztosító márka, de végül inkább egymás versenytársa lett a két márka. A Vivo általában ott van az öt legnagyobb gyártó között globálisan, és Kínában a legerősebb, ahol sokszor vezeti a piacot. 2023 végén a cég csak a hatodik tudott lenni, mert megelőzte az előre törő Transsion, de a legutóbbi negyedévben ismét az ötödik volt 8,5%-os piaci részesedéssel, az Oppót követően.
A tavalyi évtől kezdődően elvileg már független a BBK-tól a Vivo, de azért továbbra is azt lehet látni, hogy a kapcsolat ezer szálon köti össze a BBK többi márkájával, elsősorban az Oppóval. A cégek egyfajta technológiai szimbiózisban üzemelnek, persze ezt csak azok látják, akik közelről figyelemmel kísérik a cégeknél megjelenő újításokat. A Vivo európai terjeszkedését több szabadalmi per is hátráltatta, de most úgy látja, hogy kellően erős ahhoz, hogy tovább terjeszkedjen az öreg kontinensen.
A Vivo márkanév az átlag magyar embereknek legfeljebb akkor csenghet ismerősen, ha fanatikusan követi a rangos futballtornákat.
Akik nagyon figyelték a különböző sportesemények támogatóinak névsorát, azoknak már szemet szúrhatott a Vivo. 2017 óta igyekszik felkelteni az emberek érdeklődését a futballszponzorációs kampányokkal. 2018-ban és 2022-ben is a labdarúgó-világbajnokság támogatója volt a Vivo, 2020-ban és idén pedig a labdarúgó-Európa-bajnokságon reklámozta magát úgy, hogy igazából sok európai országban nincs is jelen.
Itthon négy készülékkel indít a Vivo. Elhozza hazánkba a V40 széria három tagját és az Y28 modellt. A V40 SE 4G, a V40 SE 5G és a V40 érkezik a V40 sorozatból a magyar boltokba. Ezek mind 2024-ben megjelent készülékek, és elég változatos lehetőségeket biztosítanak. Szolgáltatói kínálatban is megvásárolhatók lesznek a Vivo mobiltelefonok. Ez itthon a mai napig nagyon fontos azoknak a cégeknek, akik tényleg szeretnének jobb eladási adatokat elérni.
Arról most még nincs információnk, hogy mennyibe kerülnek majd a mobilok, de azt látni kell, hogy ezek megfizethetőbb modellek. Lesz a kínálatban bőven 100 ezer forint alatti készülék is az Y28 személyéban, a V40 modellek pedig kiviteltől függetlenül megállnak majd 200 ezer forint alatt.
Mindenképpen jó hír az, hogy a hazai vásárlók többféle okostelefonból választhatnak majd a továbbiakban, ennek köszönhetően talán a verseny is nagyobb lesz majd. Bár azt azért hozzá kell tenni, hogy az ár-érték arányban kiemelkedő modelleket továbbra is inkább egy másik BBK Electronicshoz köthető márkánál, a Realme-nél kell keresni, és a OnePlus is árban erősebb alternatívákat kínálhat „házon belül” mint a Vivo.
Érdeklődve várjuk, hogy mire jut majd a Vivo Magyarországon.