Shop menü

MAGYAR RENDSZÁMMAL SZÚRTÁK KI A 3000 LÓERŐS BYD HIPERAUTÓT

Azt nem lehet hivatalosan tudni, hogy ez minek köszönhető, de a megfejtés szinte biztosan az, hogy a BYD Magyarországon tervezi kialakítani a legnagyobb európai központját.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Magyar rendszámmal szúrták ki a 3000 lóerős BYD hiperautót

A Yangwang márkanév alatt a BYD a világ egyik leggyorsabb villanyautóján dolgozik, a már korábban megjelent U9 modellből készít a cég egy olyan verziót, ami szédületes teljesítmény leadására lesz képes. Ezt pedig már a Nürburgringen tesztelik, méghozzá nem is akármilyen formában, ugyanis magyar rendszám szerepel rajta.

Elsőként a HVG írta meg, hogy a Yangwang U9 Track Edition hazai ideiglenes rendszámtáblával látható.

Azt nem lehet hivatalosan tudni, hogy ez minek köszönhető, de a megfejtés szinte biztosan az, hogy a BYD Magyarországon tervezi kialakítani a legnagyobb európai központját, és hazánkon keresztül érkezhetett Európába a jármű. Szóval nem kell arra gondolni, hogy egy szupergazdag magyar már megvásárolta volna magának ezt az igencsak különleges sportkocsit.

Galéria megnyitása

Magyarország számára komoly siker az, hogy a BYD már teljes mellszélességgel felénk fordult. Kezdetben úgy volt, hogy csak autógyártói tevékenységet folytat majd itthon a kínai vállalat, de már a regionális központot is itt tervezik felhúzni. Újbudán lesz az a létesítmény, ahol egyebek mellett kutatás és fejlesztés is lesz, de a vállalati működési feladatok, engedélyezési munkák is folynak majd itt. Ez utóbbi velejárója a tervezés és a tesztelés is részben.

A BYD így már magasabb hozzáadott értékű munkákat is Magyarországon képzel el, ennek köszönhetően mérnököknek is munkát adhat majd. Összesen nagyjából kétezer munkahelyet fog teremteni a BYD a budapesti központban. A jövőben pedig ez a létszám akár még tovább nőhet, ez már leginkább azon fog múlni, hogy mit hoz a jövő a BYD számára az öreg kontinensen, mennyire lesz képes sikereket elérni.

Miután a HVG beszámolt arról, hogy magyar rendszámos Yangwang U9 Track Edition köröz a legendás versenypályán, utánajártunk, hogy másoknak is sikerült-e lencsevégre kapnia a tesztelés alatt álló hipersportkocsit. Így derült kiderült, hogy nem is egy ilyen jármű koptatja a Nürburgring aszfaltcsíkját. A „01FZ” mellett az „58AW” és a „35AQ” rendszám is egy-egy Yangwang U9-en lóg, szóval legalább három példány van ott Nürburgban tesztelni.

Minden bizonnyal az a célja a BYD-nak ezzel az autóval, hogy minél több rekordot állítson fel világszerte, megelőzve más villanyautókat.

Ehhez a ringen a Xiaomi SU7 Ultra Prototype-ot kellene legyűrnie, ami korábban egy 6:22.091-es időt futott. Bár szigorúan véve akár a Volkswagen ID.R ellen is lehetne mérni az U9 Track Editiont, hiszen az is teljesen elektromos, és mindössze 6:05.336 alatt ért körbe a versenypályán. Azt viszont semmilyen formán, soha nem helyezték közúti forgalomba, míg a BYD elvileg egy olyan jármű lesz, amit bárki birtokolhat és használhat közúton is. A közúti autók között a rekordot a Xiaomi SU7 Ultra tartja 7:04.957-es idővel, és a Rimac Neverát előzi meg, ami 7:05.298-at futott.

A magyar központnak köszönhetően a jelek szerint Magyarországon is találkozhatnak majd az autórajongók ezzel a különleges hipersportkocsival. Technológiai szempontból egy nagyon érdekes konstrukcióról van szó, amivel korábban részletesebben is foglalkoztunk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére