Magánszféra-védelmi alapítvány Google-módra

Gondosabban tájékoztatja felhasználóit az online magánszférájuk védelmével kapcsolatos tudnivalókról, és 8,5 millió dollárból egy alapítványt is létrehoz az ezirányú felvilágosítás és tájékoztatás céljára - ígérte meg a Google, miután vesztett a civil perközösséggel szemben.

Magánszféra-védelmi alapítvány Google-módra

Gondosabban tájékoztatja felhasználóit az online magánszférájuk védelmével kapcsolatos tudnivalókról, és 8,5 millió dollárból egy alapítványt is létrehoz az ezirányú felvilágosítás és tájékoztatás céljára - ígérte meg a Google, miután vesztett a civil perközösséggel szemben.

Maga a per nem túl jelentős: dühös felhasználók egy csoportja indította a keresőóriás ellen, miután az az akkor még új Buzz (Zümm) szolgáltatását úgy indította be, hogy alapértelmezetten "rákapcsolta" az összes Gmail-felhasználót, nem adott túl sok lehetőséget annak meghatározására, hogy milyen információk kerülhetnek automatikusan megosztásra, és csak utólag tette lehetővé a kézi kilépést, ezt pedig sokan sérelmezték (főleg, mivel az automatikusan kikerülő adatok között okostelefon-használat esetén az illető felhasználó konkrét, éppen aktuális tartózkodási helye is megjelenhetett).

A Google tehát vesztett (bár mindvégig tagadta, hogy bármiféle bűnt követett volna el), viszont azokhoz a pénzösszegekhez képest, amelyekkel napi rendszerességgel foglalkoznak, majdhogynem ingyen megúszták: a perköltséget kellett csak kifizetniük, plusz az ígéretük betartása érdekében a fent említett 8,5 milliós kiadással számolniuk; a pereskedő felhasználóknak semmit nem kellett fizetniük.

A leendő alapítvány tevékenysége egyelőre nem körvonalozódott, a Google saját kommunikációjára vonatkozó ígérete azonban nagy valószínűséggel úgy értelmezhető, hogy még szájbarágósabban, még egyszerűbben, és még többszöri alkalommal részletezik majd a felhasználóik számára a kényes témákat.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward