Lecsap az Európai Bizottság a free-to-play mobilos játékokra

Az Európai Bizottság megelégelte a látszólag ingyenes játékokat, amiknek gyakorlatilag egyetlen céljuk a vásárlók átverése.

Lecsap az Európai Bizottság a free-to-play mobilos játékokra

A free-to-play üzleti modell sötét oldala, hogy a készítők direkt rájátszanak arra a tapasztalatlanságra, ami a mobilos felhasználóknál tetten érhető. A játékok "normális" üzleti modelljét nem ismerő alkalmi játékosok azt hiszik, hogy a legtöbb mobilos játéknál használt free-to-play modell a bejáratott szokás, annak ellenére, hogy a legtöbb ilyen mobiljáték a játékmenet alapvető részeit helyezi fizetési fal mögé. Nem ez az egyetlen probléma a free-to-play modellel: a bekerülési küszöb nagyon alacsony, az ingyenes appokat "könnyű" letölteni, hogy aztán meglepődjünk, mennyi pénzt költhetünk el bennük. Ráadásul könnyen alakulnak ki olyan balesetek is, hogy az ingyenes alkalmazásban egy gyerek például a tudta (vagy a szülő tudta) nélkül költ el tetemes mennyiségű pénzt.

Az Európai Bizottság úgy látszik, megelégelte ezt az állapotot. Neven Mimica a GamesIndustrynak kiadott nyilatkozatában elmondta, a vásárlóknak hatékonyabb védelemre van szükségük az ingyenes appokban felbukkanó belső vásárlások ellen. "Az Európai Bizottság a nemzetek végrehajtó hatalmaival együtt dolgozik azon, hogy megoldja ezt a problémát, ami nem csak pénzügyi kárt tud okozni a felhasználóknak, de súlyosan rontja ennek a nagyon ígéretes piacnak a megítélését is. A megoldás minél hamarabbi megtalálása minden félnek hasznos lenne."

Az Európai Bizottság szerint a tárgyalási folyamatokat a sok beérkező panasz indította el, a cél pedig az, hogy nagyobb védelmet adjanak a felhasználóknak, illetve meg akarják szüntetni a "free" szó félrevezető használatát. "Az 'ingyenes' szó mindenféle egyéb meghatározás nélkül csak olyan játékokat kellene takarjon, melyek teljes egészében ingyenesek, és nem lehet bennük belső vásárlásokat indítani, még opcionális módon sem."

Ezek mellett az Európai Bizottság azt is be szeretné szüntetni, hogy a kifejezetten gyerekek számára készült mobilos játékok folyamatosan feldobálják a fizetési lehetőségeket.

Mindez pont abban az időszakban érkezik, amikor a Swrve legújabb felmérése egyértelműen rámutat arra, hogy rendkívül egészségtelenül működik a mobilpiac. A játékosok tetemes részét már most sem lehet rávenni arra, hogy (sokat) fizessen egy-egy mobilos in-app vásárláskor, a bálnák azonban még mindig fenntartják a rendszert: körülbelül az összes mobilos játékos 0,15%-a felelős az in-app vásárlásokból érkező bevételek 50%-áért.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward