Az emelt díjas üzenetek küldése és fogadása ma már igazából eléggé ritkán képezi beszédtéma tárgyát, de nem volt ez mindig így. Néhány évvel ezelőtt még komoly üzletág épül erre, ma viszont már több a baj vele, mint amennyi hasznot hoz, ezért dönthetett a Telekom a leállítás mellett.
Magyarország legnagyobb szolgáltatója lényegében váratlanul, mindenféle különösebb bejelentés nélkül döntött úgy, hogy a jövőben már nem támogatja az emelt díjas SMS-eket. Az erre a szolgáltatásra vonatkozó információs oldalon az alábbi információ jelent meg: „Tájékoztatunk, hogy a küldött emelt díjas SMS és a fogadott emelt díjas SMS-szolgáltatásokat megszüntettük, ezért 2021. április 30. után nem elérhetőek ügyfeleink részére.”
A Telex megkeresésére azonban elmondta a Telekom, hogy leginkább azért döntöttek úgy a szolgáltató illetékesei, hogy nem biztosítanak alapot a továbbiakban az emelt díjas SMS-ek küldésének és fogadásának, mert megszaporodtak azok az esetek, amikor ezt már kizárólag visszaélésekre használták.
Prónay Kinga, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatóságának munkatársa azt is hozzátette, hogy fenntartási gondok is voltak már ezzel a szolgáltatással. Ugyanis a vállalat igyekezett minden esetben kártalanítani azokat, akiket valamilyen emelt díjas üzenettel károsítottak meg különböző visszaélések alkalmával.
Az emberek megtévesztésére lényegében mindig is nagyon jó eszköz volt ez a szolgáltatás, valószínűleg ezzel olvasóink is tisztában vannak. A gondot mostanra valószínűleg az jelenti, hogy az arányok meglehetősen egészségtelen módon eltolódtak. Már annyira alacsony lehet azoknak a száma, akik tényleg átlátható módon, megfelelő célja használják és fizetik ezt, hogy a bevétel nem elegendő ahhoz, hogy a visszaélések miatt szükséges kártérítések mellett még nyereség is legyen, és a rendszer fejlesztésére is maradjon forrás.
A Telekomnál az utóbbi időben az emelt díjas SMS szolgáltatásnak a forgalma már havi 100 ezres darabszámra csökkent, miközben ez a csúcsidőszakban több milliós volt.
A folyamatos fejlesztéseket az tette szükségessé, hogy a Telekom javítsa a szolgáltatás biztonságát, ami pedig azért volt elengedhetetlen, mert egyre nagyobb volt a visszaélések aránya, szóval mondhatni egy ördögi kör alakult ki, amiből a szolgáltató nem látta a kiutat. A Telekom úgy véli, hogy az emelt díjas SMS-ek ma már normál esetben senkinek nem fognak hiányozni, hiszen a legtöbb területen megtalálták már a módját ennek a leváltására más fizetési lehetőségek biztosításával.
Azt is megtudhattuk, hogy a szolgáltató egy esetben kivételt tesz, ez pedig az adományvonalak fenntartása. Fontos, hogy ezek továbbra is üzemelni fognak, szóval akik ilyen formában segítettek korábban a különböző szervezeteknek, azok a jövőben is választhatják majd ezt a módot. A Telekom számára is fontos az, hogy a karitatív folyamatokban szerepet tudjon vállalni.