Az Epic Games erre a hétre időzítette az Unreal Fest Orlando eseményét, ami természetesen az Unreal Engine 5 köré épült.
Az egyik legnagyobb attrakció pedig egyértelműen a The Witcher 4 bemutatkozása volt, ami tech demóként bárki számára megtekinthető.
Maradjunk annyiban, hogy a The Witcher 3 is jobban néz ki, mint sok mai játék, az elképesztően kinéző The Witcher 4 videó azonban PlayStation 5 konzolon futott, annak is az alapváltozatával, mindezt stabil 60 FPS-sel.
Az Unreal 5 Engine 5-tel felvértezett CD Projekt Red játék szoros kapcsolatban áll az Epic Games-szel, hogy egy hatalmas, nyílt világú játékélményt hozhassanak el. A techdemó egy sosem látott részre, Kovirra kalauzolja el a felhasználót, és természetesen az új főszereplő Ciri szemszögéből nézhetünk körül.
A The Witcher 4 már használja az Unreal Engine új Unreal Animation Frameworkjét és a Nanite Foliage renderelést is, a MetaHuman pedig tömeges AI módra is ki lett terjesztve.
A The Witcher 4 prezentáció alatt látható összes technológia elérhető az összes Unreal Engine 5 fejlesztő számára, a videó tehát bemutatja, hogy milyen lehetőségek vannak a motorban.
„Partnerségünk az Epic Gamesszel azért indult, hogy közösen továbbfejlesszük a nyílt világú játékok technológiáját. Nagy mérföldkő számunkra, hogy most először bemutathatjuk, milyen eredményeket értünk el az Unreal Engine-nel, amely 60 FPS-sel fut PlayStation 5-ön – ez remek példája a csapataink közötti kiváló együttműködésnek is. Ugyanakkor még messze nem értünk a munka végére. Izgatottan várom, milyen további technológiai újítások és inspiráló fejlesztések születnek majd ebből a partnerségből, ahogy a The Witcher 4 fejlesztése az Unreal Engine 5-tel folytatódik” – mondta Michał Nowakowski, a CD Projekt Red társigazgatója.
Tim Sweeney, az Epic Games alapítója és vezérigazgatója szerint a CD Projekt Red az egyik legjobb nyílt világot fejlesztő játékstúdió. Szerinte tökéletes partnerek ahhoz, hogy segítsenek számukra nyílt világú játékokhoz szükséges funkciókat építeni az Unreal Engine-be.