Az elkövetkezendő időszakban egyre több streaming szolgáltatás esetében jelenthetnek majd meg a hibrid előfizetői csomagok. A Netflix kapcsán már hosszú ideje pletykálnak erről, és a Disney is terítékre került az elmúlt hónapokban ebből a szempontból. Most pedig már részletek is napvilágot láttak arról, hogyan nézhet majd ki a Disney+ esetében a hirdetési rendszer.
A Variety és a The Wall Street Journal is arról számolt be, hogy viszonylag kevés reklámmal kell majd szembenéznie az embereknek a szolgáltatás keretei között. A vállalat a konkurenciánál rövidebb ideig mutatna hirdetéseket, bár egyelőre még ilyen téren nincs túl sok rivális, de például az NBC által üzemeltetett Peacock streaming tévé szolgáltatás óránként akár 5 percnyi reklámot fűz bele a műsorokba.
A Disney+ esetében egy óra műsort maximum négypercnyi hirdetés szakíthat majd meg.
Szóval nem kell attól tartani, hogy az emberek azt tapasztalhatják meg, mint az átlagos kereskedelmi csatornákon, miszerint a reklámok időtartama lassan több lesz, mint amennyi ideig az adott műsor fut egy órában. Viszont továbbra is fizetni kell majd a szolgáltatásért, csak egy kedvezőbb összeget.
Hogy mekkora díja lesz a hirdetésekkel megtűzdelt csomagnak? Nos, ezt egyelőre nem lehet tudni. A Disney+ alapvetően az Egyesült Államokban 8 dollárba kerül havi szinten, ha nem számolunk a kedvezményes lehetőségekkel. Legfeljebb 4 percnyi reklámért cserébe valószínűleg nem fog túlzottan nagy összeget elengedni a vállalat, de az árszabás nagyon sok dolognak lesz a függvénye. Leginkább azon fog múlni ez, hogy milyen reklámszerződéseket sikerül kötnie a The Walt Disney Company-nak.
A Spotify is maximum 4-5 perc körül reklámoz egy órában, de van, hogy ennél kevesebbet, de nem is jön túl sok bevétele erről a területről. A zenestreamernek jelentős vesztesége származik abból, hogy ingyenes használati lehetőséget biztosít reklámok hallgatásáért cserébe. Nagyjából 10-szer több bevétele van az előfizetésekből, miközben az a tábor arányaiban jóval kisebb. Ha ezt vesszük alapul, akkor nincs túl nagy mozgástere a Disney-nek, ha nem akar sokat bukni az új opción.
Azt is megtudhattuk, hogy a vállalat a gyerekeknek szánt tartalmakban, gyerekprofilok használatakor nem fog reklámokat megjeleníteni, ami nagy valószínűséggel annak tudható be, hogy a fiatalok elé tárható reklámok egyrészt nagyon be vannak már szabályozva, másrészt pedig van, ahol tilos is a gyerekeket célzó hirdetés. Éppen ezért ebbe a Disney nem is menne bele a streaming platformjánál.
A Disney+ szekere egyelőre elég jól fut, és hamarosan új régiók felé fog nyitni, de az illetékesek pontosan tudják, hogy a most elvárt erős növekedési ütem fenntartása nem egyszerű feladat. Valószínűleg az új díjcsomag kidolgozását azért is kezelik már most prioritásként, mert az év második felére ezzel szeretnének elkészülni, és ezáltal igyekeznek majd az ünnepi időszakban megpörgetni a számokat.
Az idei első negyedévben 7,9 millió friss előfizetőre tudott szert tenni a vállalat, miközben a Netflix tábora 200 ezer fővel karcsúbb lett, de ettől függetlenül azért attól még nagyon messze állnak, hogy lekörözzék a legnagyobb riválist. És ahogy haladnak előre, nyilván egyre nehezebb lesz a dolguk, szóval szükség lesz az olyan trükkökre is, mint a hibrid előfizetési opció.