Folyamatosan foglalkozik azzal X mikroblog, hogy az előfizetői táborát gyarapítsa, a cél egyértelműen az, hogy ezzel ellensúlyozza azt, hogy a hirdetésekből már nincs akkora bevétele, mint korábban volt. No, meg persze azt már rengeteg példából tudjuk jól, hogy a legjobb felhasználó monetizációs szempontból mindig az előfizető, nem az, aki a reklámokat „szorgosan” fogyasztja.
Az X az elmúlt egy évben nagyon szorgosan építette az X Premiumot, bevezetett egy sor olyan funkciót, amikkel kedvezhet azoknak, akik befizetnek a platform használatára. Ez mindenképpen egy örömteli dolog. Tavaly novemberben úgy döntött a vállalat vezetése, hogy jöhet a következő fokozat, és elrajtolt a Premium+ előfizetés, ami még több erénnyel jár együtt. Mindaddig semmi gond nem volt ezzel, míg nem azt láttuk, hogy korábbi ingyenes dolgok kerülnek be a fizetőfal mögé, de most éppen egy újabb remek példát látunk erre.
Bejelentette a cég, hogy hamarosan már csak az X Premium előfizetőknek lesz lehetősége arra, hogy élő streameket indítsanak az X platformon. Ez pedig kiterjed majd minden olyan eszközre, ami a streaminggel kapcsolatos, így a játékstreamek kezdeményezésére is csak azoknak lesz már módja, akik úgy döntenek, hogy csatlakoznak az X Premium tagok bázisához.
Semmilyen nemű magyarázattal nem szolgált arra vonatkozóan, hogy miért döntöttek így. Arról sem esett szó, hogy ezzel együtt esetlegesen fejlesztenének a szolgáltatáson bármilyen formában. Márpedig a jelenlegi X streaming lehetőséget több szempontból is lehetne javítani, hogy versenyképesebb legyen a YouTube, a Twitch vagy akár a Facebook saját megoldása mellett. A vállalat lépése kapcsán többen megjegyezték, hogy konkurenciánál semmi szükség nincs arra, hogy fizessenek egy élő bejelentkezés miatt, ingyenesen lehet élni ezzel a lehetőséggel.
A mikroblogot rendszeresen érik kritikák azért, mert a készítők számára eszközöket nem igazán biztosít a munkájukhoz, csak arról beszél, hogy szeretné azt elérni, hogy minél több tartalomgyártó válassza az X-et. A platform nem rendelkezik egy olyan felülettel, ahol a bevételeket tényleg jól átlátható formában lehetne követni, és becslést tudna arról adni, hogy milyen keresettel számíthat a felhasználó. Ezen a téren is azt lehet látni, hogy a lehető legkisebb befektetett energia mellett akarja csúcsra járatni a monetizációt a mikroblog.
Az X Premium előfizetés jelenleg hazánkban 2850 forintba kerül havi szinten, amivel igazából majdnem azonos árban van a Meta saját előfizetésével, ami a Facebookra és az Instagramra vonatkozik. A Metánál az egyik közösségi médiára 3000 forintért lehet befizetni, mindkettőre együtt pedig már 4800 forintot kell fordítani.
Az X-nél már azon is dolgoznak, hogy széles körben bevezessék az általános platformhasználati díjat, ami 1 dollár lenne. Csak ezt kifizetve tudnák az emberek elérni a legegyszerűbb funkciókat, enélkül nem tudnának hozzászólni a bejegyzésekhez, se még csak kedvelni, elmenteni sem azokat.