Konzolon is kapott grafikai beállításokat a The Division

Két opciót babrálhatunk konzolon, ami nem sok, de azért több, mint amit más játékok esetében megszoktunk.

Konzolon is kapott grafikai beállításokat a The Division

Oké, nem sokat, nem kell semmi nagyra gondolni, de akkor is örvendetes a tény, hogy legalább egy-két dolgot engednek beállítani a fejlesztők. Mostanában egyre többször látunk ilyet, habár még mindig nem gyakori: a Project CARS számos beállítási lehetőséget nyújtott konzolokon is, a The Last of Us Remastered kiadásában pedig az árnyékokat kapcsolhattuk részletesebbre, cserébe azonban veszítettünk néhány képkockákat másodpercenként.

A The Divison két dolgot enged állítani. Ezek közül az első a chromatic aberration (kromatikus aberráció), ami tulajdonképpen a bloomhoz vagy a motion blurhoz hasonlóan egy utólagos (post-process) effektus. A lényege, hogy a képernyőn megjelenő kép magas kontrasztú részeit szétbontja vörös, zöld és kék alkotóelemeire, amivel így hasonló eredményt ér el, mint amit egy valódi kamerától vagy fényképezőtől kapnánk. Ez az effektus az utóbbi egy-két évben vált nagyon divatossá, használja a Grand Theft Auto V, a The Order 1886 és a Bloodborne is többek között (utóbbi eléggé túlzóan).

A chromatic aberration sokakat zavar, sokaknak pedig nem is tűnik fel. Én azok közé tartozom, akiket zavar, és teljesen feleslegesnek érzem a használatát. Akkor megérteném, ha a játék narratívája indokolná, például ténylegesen valamilyen kamerán keresztül követnénk az eseményeket, de erről a The Division, vagy éppen a Bloodborne esetében szó sincs. Számomra tehát örömteli tény, hogy kikapcsolható még konzolon is, és biztos lesz, aki hasonlóan vélekedik.

A beállítási lehetőség a "sharpen image", vagyis a kép élesítése, de ez nem ennyire egyszerű. Itt valójában a játék által használt post-process élsimítás (FXAA) intezitását állíthatjuk feljebb vagy lejjebb. Alapból 50%-ra állították a fejlesztők, és ha elkezdjük feljebb tornászni, körülbelül 75%-nál már tisztán látszik, hogy a távolabbi objektumok kevésbé zizegősek, jobbnak tűnik a képminőség. Azonban ahogy haladunk feljebb, úgy tűnnek elő az erre az élsimítási módszerre jellemző gyengeségek, például a furcsa fehér ragyogás bizonyos élek mentén, 100%-ra állítva pedig nagyon természetellenesnek tűnik a kép.

Persze könnyen lehet, hogy valakinek meg így tetszik majd, így ismételten csak azt lehet mondani, hogy örülhetünk a beállítási lehetőségnek. A játék teljesítménye egyik opció babrálásától sem változik, így végső soron tényleg csak az ízlésünkön múlik, hogy mit preferálunk.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward