Shop menü

KILÉP AZ OKOSÓRÁK PIACÁNAK EGYIK OSZLOPOS TAGJA

Távozik a Fossil, az okosórák piaca pedig ezáltal sokkal szegényebb lesz, még ha ez elsőre nem is tűnik jelentős döntésnek.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Kilép az okosórák piacának egyik oszlopos tagja

Az okosórák piacán az elmúlt években voltak komoly változások, és ezekből a különböző gyártók nem feltétlenül jól jöttek ki. A megváltozott piaci viszonyok miatt a Fossil Group nehéz döntés meghozására kényszerült: úgy határozott a vállalat, hogy hátat fordítanak ezeknek a viselhető kiegészítőknek, és feladják az okosórás üzletágat.

A Google okosórás rendszerét használó eszközök piaca jelentős változásban van. A mostani folyamatot elsősorban a Samsung színrelépése indította el. Amióta a Samsung-Google páros kiemelt együttműködésben fejleszt, azóta azt lehet érezni a többi gyártón, hogy egyszerűen kimaradnak az újításokból. Már nem tudnak versenyképes termékeket letenni az asztalra, és mondanunk sem kell, hogy ilyen körülmények között nem igazán szeretnek fejlesztésekbe pénzt ölni a cégek.

Galéria megnyitása

Önmagában a Fossil nem különösebben sok okosórát tett le az asztalra, a legutóbbi készüléke a 2021-ben bemutatott Fossil Gen 6 modell volt, ami azt jelenti, hogy lényegében ez lett az utolsó is. Ebből időközben még érkezett ráncfelvarrott verzió, például ilyen volt a Fossil Gen 6 Wellness Edition, de sok újítást nem hozott. Szóval a Fossil eltűnése nem lenne különösebben érdekes, de a Fossil Groupot tekintve már teljesen más a helyzet.

Galéria megnyitása

A Fossil Group az okosórák terén a legtermékenyebb gyártó volt, ugyanis itt nem egy márkáról van itt szó, hanem különböző divatmárkák tömkelegéről. A Fossil Group a világ egyik legnagyobb óragyártója, és az okosórák piacán is több különböző márkanevet használva adott ki különböző termékeket az évek során. Például a Diesel, az Emporio Armani, a Skagen és a Michael Kors okosórák egyaránt a Fossil termékei.

Galéria megnyitása

Egykor a legnagyobb forgalommal rendelkező gyártók toplistáján is szerepelt a Fossil, jól ment az üzlet, de nem tudta megszilárdítani a pozícióját. A Fossil tündöklése a COVID-19 előtti időkre tehető. Volt, amikor a Fitbittel versenyben szerepelt az eladási számok terén, és akkor még a Fitbit is az első öt gyártó között szerepelt. Díjnyertes termékei is voltak a 2010-es évek második felében, de mostanra ez a dicsőség látványosan elmúlt.

„Mivel az okosórák piaca jelentősen átalakult az elmúlt néhány évben, meghoztuk azt a stratégiai döntést, hogy kiszállunk ebből az üzletágból” – nyilatkozta Jeff Boyer, a Fossil működési igazgatója.

„A Fossil Group átalakítja az erőforrások elosztását, és az lesz a célja az elkövetkezendő időszakban, hogy az alapvető erősségeit és üzleti tevékenységeit helyezze a fókuszba, mivel ezek továbbra is erős növekedési lehetőségeket biztosítanak.” – emelte ki a szakember. Olyan dolgokra fog a Fossil nagyobb hangsúlyt helyezni, mint az izgalmas, de hagyományos karórák fejlesztése, ékszerek és bőráruk tervezése a saját és más márkák neve alatt.

Galéria megnyitása

A Fossil hozzátette, hogy a korábban megjelent okosórákat támogatni fogják, ameddig az elvárható. Lehet még számítani frissítések érkezésére az újabb eszközöknél, de túl nagy szoftveres újításban valószínűleg már nem érdemes reménykedni. Korábban még arról is lehetett hallani, hogy jön a Fossil Gen 7 okosóra a Snapdragon W5+ lapkára építve, de erre már aligha kell számítani.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére