Kiakadtak a streamerek egy Burger King reklám miatt

Egy marketingügynökség a szabályzatokat megsértve az átlagembereknek szánt filléres lehetőséget használta ki multinacionális ügyfele érdekében.

Kiakadtak a streamerek egy Burger King reklám miatt

Manapság az egyik legnehezebb dolog egy termék értékesítése szempontjából, hogy a te árud tűnjön ki a reklámzajból, hiszen mindenki a fogyasztó véges pénzére hajt, sokan pedig bármit megtennének azért, hogy ez sikerüljön.

A gerillamarketing egy olyan eszköz, ami nem szokványos megoldásával próbálja meg magára vonni a figyelmet (sokszor botrányokon keresztül), így ő lesz a nyertes mind közül. Mindez az esetek többségében olcsón kivitelezhető és ha ügyesen csinálják, a célcsoporthoz is könnyedén eljut az üzenet.

A Twitch és a YouTube egyaránt a célcsoportnak megfelelő reklámvideókat dobál be a videók elé és közé, így viszonylag nehéz náluk gerillavideót létrehozni. Ellenőrzött tartalomról van szó, amit sokan már csak megszokásból is figyelmen kívül hagynak és az itteni megjelenés olcsónak sem mondható. De mi van akkor, ha a Twitch streamereket közvetlenül támogató rendszeren keresztül kezdenek el trollkodni a marketingesek?

Az Ogilvy marketingügynökség a világ legnagyobb cégeivel szokott együttműködni és virális anyagokat készíteni, mint például a Milka, Dove, Volvo vagy a Lego. Most a Burger Kinggel szerződtek, számukra készítettek egy gerillavideót. 

Történt ugyanis, hogy a már említett Twitch reklámrészt megkerülve egyszerűen elkezdték reklámozni a Burger King termékeket a streamerek videói közben. Ezt úgy oldották meg, hogy rengeteg streamer megengedi a nézőknek, hogy bizonyos támogatási összeg elküldése után egy automata felolvassa az üzeneteiket hangosan az adásuk közben, így akár 5 dollárért több ezer emberhez is el tudják juttatni a saját üzenetüket, mindezt kitüntetett formában. Olyan ez a lehetőség, mint a kisebb, helyi lapokban a magánembereknek szánt olcsó lehetőség, ami egyfajta közszolgálat. Erre ment rá a Burger King reklámokkal az ügynökség, amire a streamerek változatos formában akadtak ki.

Az összeállított videóban több streamer is egy gyors kirohanás keretében elküldte őket melegebb éghajlatra, hogy mit képzelnek, hogy 5 dollárért a terméküket reklámozzák, holott rendes szponzorációval is élhetnének a hivatalos csatornákon keresztül.

Mások valós vagy megjátszott módon, de meglepődtek azon, hogy mennyire olcsón lehet hozzájutni a nuggetszekhez, míg vannak akik egyszerűen csak meglepődtek és megköszönték az adományt.

Ugyanúgy, ahogyan például a televíziós műsorvezetőknek, úgy sok streamernek is a csatornát szponzorálók biztosítják a megélhetési forrást. Így sokak szemében felmerült a dolog, hogy egy olyan szinte végtelen pénzzel rendelkező vállalat, mint a Burger King, hogyan szúrhatja ki a streamerek szemét aprópénzzel. 

A helyzet viszont az, hogy a marketingesek számára a hangsúly nem is azon volt, hogy stream közben sok emberhez eljuttassák az üzenetet, hanem azon, hogy rögzítsék és tanulmányozzák a vicces reakciókat és az erről készült videó kezdjen el terjedni a közösségi oldalakon vagy az ehhez hasonló beszámoló cikkeken keresztül.

Mivel a streamerek feje és hangja torzítva van és a mutatott játékok sem valósak, sokan kétségbe vonták a klippek valódiságát és úgy gondolják, hogy megjátszott az egész anyag.

Több érintett viszont „coming out”-olt, hogy ezek az esetek valóban megtörténtek és ezen keresztül adatokat gyűjtöttek róluk. Az egyikük például elmondta, hogy nagyon feldühítette pár hónappal ezelőtt az az adomány, mert nem is kedveli a vállalatot és soha egyetlen szponzorációs megkeresésnek nem tett eleget, mert nem szorul rá és nem akar egyik szervezettel sem azonosulni.

Ő maga pedig megjegyzi, hogy a reklámokra nagyon szigorú szabályozások vannak, például mindig jelölni kell, ha valami fizetett reklám. Ez esetben pedig erről szó sem volt, ami miatt meg is büntethetnék a vállalatot és nem mellesleg a Twitch szabályzatában is tiltott ez a fajta viselkedés. Később kiderítette honnan vannak a játékokról a felvételek és ezt meg is osztotta Twitteren.

Mint a Kotakunak többen is elmondták, később a Burger King és az Ogilvy is megkereste őket és kérdezték, engedélyezik-e a felvételek használatát, de ők nemet mondtak.

Jelenleg a streamer közösség egy jelentős része etikátlannak tartja ezt a fajta promóciót, hiszen nem csak a streamer kultúrába rúgnak bele és használják ki a videósok éveken át tartó közösségépítő munkáit, de attól is tartanak, hogy rossz példát mutattak ezzel és többen is követni fogják az Ogilvy és a Burger King példáját.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap