Shop menü

KÁOSZ A KÖBÖN: AZ APPLE 253 MILLIÓS KÁRPÓTLÁST UTALT EGY MAGYAR FELHASZNÁLÓNAK

Nem, nem szándékosan osztotta ki a cég a több Ferrari megvásárlásra elegendő összeget a korábbi károsultnak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Káosz a köbön: Az Apple 253 milliós kárpótlást utalt egy magyar felhasználónak

Az Apple Pay-ügyben már azt gondoltuk, hogy nem lesz több csavar, de a vállalat gondoskodott arról, hogy ez ne így legyen. Ugyanis az történt, hogy legalább egy ember sokkal nagyobb összeget kapott vissza az Apple-től, mint amit levontak tőle.

Az indokolatlanul levont összeg 35 412-szeresét utalta vissza az Apple annak a károsultnak, aki a HVG felé jelezte az egészen extrém hibát.

Mint az ismeretes, több kisebb-nagyobb részletben vont le különböző pénzösszegeket az App Store az Apple Pay rendszerén keresztül múlthét szerdán. 299 forinttól egészen 550 ezer forintig terjedő levonásokról lehetett hallani a közösségi médiában és a híroldalaknak megírt beszámolókban. A HVG-t most felkereső ügyfél 7169 forinttal lett szegényebb négy alaptalan levonást követően. A kártalanítás során viszont több mint 250 millióval gazdagodott.

Mint azt elmondta, a számlájára egyszer csak megérkezett 84 623 371 forint egy összegben, és ezt további három hasonló összegű kiutalás követte. Így összesen 253 870 113 forint került az Erste Banknál vezetett számlájára. A hiba feltűnt az illetékeseknek, és a mesés összeget gyorsan zárolták, majd egy kis idő elteltével levonták. “A végén minden olyan lett, mint az egész ügy előtt, csak megkaptam a jogos visszatérítésemet” – írta a HVG olvasója.

Mivel több mint 780 ezer hibás tranzakciót kell rendezni, nem kizárt, hogy egyéb esetben is történt „elszámolás”. Összesen több mint 2 milliárd forint értékben kellett kifizetéseket rendeznie a pénzintézeteknek, amire jellemzően a vasárnapi és a hétfői napokon került sor.

Galéria megnyitása

Szerencsére sokan követték az eseményeket, és időben tájékozódtak az ügyben, így pontosan tudták, hogy a kárrendezés biztosított, éppen ezért nem is keresték a bankjukat. Az MNB azonban egy friss közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy innentől kezdve haladéktalanul jelezzék a számlavezető bankjuknak a hiányosságot azok, akik még mindig nem jutottak hozzá a pénzükhöz.

Korábban beszélt arról az MNB, hogy vizsgálni fogják azt, hogy a bankok megfelelően jártak-e el a váratlan helyzet kezelése során. Vannak arra utaló jelek, hogy a pénzintézetek nem az előírásoknak megfelelően kezelték az eseteket. Ilyen volt például az, hogy a legtöbb embert egyszerűen csak az Apple felé irányították, hogy a cégnél próbáljanak tájékozódni.

Most arra is megkéri az érintetteket a jegybank, hogy ha panaszuk van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata fele jelezzék ezt. Ilyen formában is hozzájárulhatnak a problémás lépések feltárásához.

Az Apple továbbra sem osztott meg részleteket a történtek kapcsán, ami persze nem nevezhető meglepőnek. Az utóbbi időben a vállalat a különböző problémáknál általában igyekezett hallgatással hárítani. Valószínűleg ezúttal is abban bízik, hogy a pénzek visszajuttatását követőn lassan elül majd az ügy.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére