Elon Musk mostanra eléggé megkoptatta a Twitter Blue hírét, de úgy fest, hogy sikerül a szolgáltatást a megfelelő mederbe terelni. A vállalat nagyjából egy hónap kemény munkával átdolgozta a Blue előfizetést, hogy az valóban úgy üzemeljen, ahogy azt eredetileg is megálmodták, most pedig már arról számolhatunk be, hogy érkezik az üzleti opció.
A Blue for Business egy olyan konstrukció lesz, ami még hatékonyabbá teszi a vállalati és a felhasználói profilok szétválasztását. Ez egyértelműen mutatja majd, hogy egy cégről vagy éppen annak dolgozójáról van szó a mikroblogon. Ennek köszönhetően a kommunikáció is egyszerűbbé válik majd. És innentől nemcsak egy aranyra festett pipa lesz, ami alapján rögtön különbséget lehet tenni az üzleti és a privát profilok között.
Mint az ismeretes, a múlt héten elindított új Twitter Blue-val együtt megjelentek a platfromon a kék mellett a szürke és az arany pipa jelölések is. Ez utóbbi a márkák sajátja lett, hogy a vállalatok jobban kiemelkedjenek a mikroblogon. Ezzel igyekszik az Elon Musk vezette platform kiemelni, hogy megbecsülik a cégeket. Erre szükség is volt azt követően, amit első körben műveltek a Twitter Blue-val. Az arany pipát mostanra a legtöbb márka meg is kapta a platformon, de már azt is tudjuk, hogy nem csak ez fogja a cégeket megkülönböztetni.
A frissen bejelentett Blue for Business lesz a legújabb módja annak, hogy meg tudják magukat különböztetni a mezei profiloktól. Ennek köszönhetően még egyszerűbb lesz a mezei előfizetőktől megkülönböztetni a cégeket. Az üzleti Blue előfizetőknek például négyzetes profilkép jár majd. Normál esetben ugyebár körben jelenik meg a márkák jelzése, de a jövőben ez egy kör lesz a Blue for Business tagoknál. Ez azért is előnyös, mert több márkajelzéshez igazodik majd megfelelően a négyzetes felület.
Lehetőséget nyújt majd a Blue for Business arra, hogy a dolgozók csatlakozhassanak a márka hivatalos fiókjához, de mégis el fognak különülni azáltal, hogy körbe foglalt lesz a profilképük négyzetes helyett, és kék pipával rendelkeznek, nem pedig arannyal. Akinek a fiókjához kapcsolódik egy vállalati profil, annak ott lesz a neve mellett kicsiben a márka profilképe a négyzetes formában. Így nemcsak az üzleti profilok lesznek megkülönböztethetőbbek, de a közösségi hálón szorosabb lesz a kapcsolat a dolgozók és a cég között.
A Twitternél már üzemel a Blue for Business, de egyelőre ennek még csak a tesztelése van folyamatban. A vállalat néhány kiválasztott cég bevonásával együtt teszteli a teljesen új előfizetési lehetőséget. Még nem teljesen ismert minden részlet ennek kapcsán, de az első tapasztalatok alapján a cégek profiljaira eljutni is egyszerűbb lesz a közvetlenül kapcsolódó munkavállalók révén. Ugyanis a kicsi márkajelzés az emberek neve mellett kattintható lesz. Nem kell még a profilra sem átmenni, de természetesen a kapcsolat ott is ki lesz emelve.
Ez a fejlesztés lényegében még reklámként is funkcionálni fog, hiszen mindem dolgozó, aki megjelöli a munkahelye Blue for Business tagsággal rendelkező fiókját, annak a neve mellett onnantól mindig, mindenki látni fogja a cég emblémáját.
Egy céghez kapcsolódva a kiemelt fontosságú profiloknak is lehetőség lesz külön Blue for Business előfizetésre benevezni. Így például a Twitter esetében a Twitter Support profil is négyzetes profilképet kapott és ehhez is tudnak kapcsolódni a dolgozók. Bár ebben az esetben az például zavaró, hogy ugyanaz a márkajelzés fog megjelenni egy olyan felhasználónál, aki szimpla Twitter dolgozó, és egy olyannál is, aki a támogatói részlegnek dolgozik, és esetlegesen kereshető, ha problémája merül fel egy cégnek.
Hogy mennyibe kerül majd a cégek számára a Blue for Business? Nos, mint ahogy a legtöbb részlet, egyelőre ez is titok, de minden bizonnyal lényegesen nagyobb összeget kell majd ezért kifizetni, mint egy mezei felhasználónak. De egyedi plusz funkciók is együtt járhatnak majd ezzel.