A Microsoft fejlesztőcsapatának tagjai egy érdekes hibára bukkantak, ami akkor jelentkezett, ha olyan gamer egeret használtak, ami magas mintavételezési frekvenciával dolgozott, ekkor ugyanis előfordult, hogy az adott játék elkezdett akadozni. A jelenséget a tesztek szerint már 1000 Hz-es beállítás mellett is lehetett tapasztalni. A csapat tagjai egy Microsoft Surface Laptop Studio típusú noteszgép használatával végezték el a teszteket, és azt tapasztalták, az 1000 Hz-es egérbeállítás során a népszerűbb játékokban jelentős akadozás mutatkozott.
A problémát a jelek szerint az okozta, hogy a háttérben lévő kiszolgáló algoritmusok (listeners) aktivitása nem volt megfelelő mértékben korlátozva, így ezeknél felső limitet állítottak be, ennek köszönhetően a bemeneti kérések végrehajtásához szükséges feldolgozási időt is csökkentették. A csapat tagjai szerint a modern konfigurációk esetében sokszor fordul elő, hogy a gamerek a magas felbontással és magas mintavételezési frekvenciával dolgozó gamer egér használat aközben a háttérben számos egyéb alkalmazást futtatnak, például streamer programot, hang alapú kommunikációs szoftvert, billentyűzetet és egeret konfiguráló segédprogramot, a videokártyához tartozó alkalmazást, illetve sok-sok egyebet is.
Azzal, hogy a háttérben ennyi minden fut, plusz a gamer egér is magas mintavételezési frekvenciával dolgozik, a Windows Input Stack lényegében csúcsra van járatva, hiszen az egér magas kommunikációs rátája nemcsak a játék felé kerülhet továbbításra, hanem a többi háttéralkalmazás számára is. Ez a helyzet azt okozta, hogy a bemeneti adatok feldolgozásához szükséges idő megnőtt, így a játék rendereléséhez szükséges erőforrások korlátozódtak, nem állt rendelkezésre annyi ciklus, amennyire szükség lett volna, ez pedig akadozásokat okozott.
Erre a helyzetre született megoldásként a Raw Mouse Listeners névre keresztelt rutinok által elküldhető üzenetek számának korlátozása, ami a tesztek szerint tökéletesen megoldotta a problémát. A tesztek szerint a frissítés telepítését követően az 1000 Hz-es mintavételezési frekvenciával dolgozó gamer egér a Microsoft Surface Laptop Studio esetében is hibátlanul működhetett, nem akadozott miatta a játék, ezzel egy időben a bemeneti késleltetés alacsony maradt, illetve az egér precizitása sem szenvedett csorbát. Lényegében hatékonyabban működnek az egeret kiszolgáló rutinok, így a játék zökkenőmentes futtatásához szükséges erőforrásokat nem foglalják feleslegesen.
A KB5028185-ös jelölés frissítőcsomag a Reddit virtuális hasábjain keresztül elérhető, MouseReview névre keresztelt témában megjelent tapasztalatok alapján úgy tűnik, tényleg hatékony megoldás lett. Még azok a gamerek is hibátlan működésről számoltak be, akik 1000 Hz helyett éppen 2000 Hz-es, 4000 Hz-es, vagy akár 8000 Hz-es mintavételezési frekvencia mellett használják gamer egerüket.