Shop menü

INDUL A FIZETŐS FACEBOOK ÉS INSTAGRAM, KINEK LESZ EZ JÓ?

A Meta hitelesítést ad majd a havidíjért, plusz egyéb extrákkal is együtt fog járni az új rendszer, de nem kevés pénzt kell rászánni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Indul a fizetős Facebook és Instagram, kinek lesz ez jó?

A jelek szerint egyre nagyobb divat lesz, hogy közösségi oldalak előfizetési modelleket állítanak fel. A Facebook kapcsán már több mint egy évvel ezelőtt is szóltak pletykák, hogy fizetőssé válhat, most pedig megtette a Meta az első és legfontosabb lépést ebbe az irányba. Már elkezdte tesztelni a rendszert, amiben havidíjért cserébe kiváltságos helyzetet élvezhetnek az emberek.

Mark Zuckerberg személyesen jelentette be, hogy elindítja a Meta az előfizetési rendszert, ami egészen pontontan egy fizetős hitelesítési szolgáltatás lesz, amire bárki befizethet majd. Azonban az eddigi előnyök alapján azért egy szűkebb réteg lesz, akiknek ez igazán az előnyére válhat, legalábbis kezdetben. Mert menet közben folyamatosan változni fog, erre már most érdemes számítani. A Meta fokozatosan egyre több előnyt nyújthat majd az embereknek.

Akik előfizetnek, azok megkapják majd a hitelességet mutató kék jelvényt a nevük mellé.

A Meta a Facebook és az Instagram esetében egyaránt bevezeti az előfizetéses felhasználói opciót, az sem titok már, hogy mennyibe fog ez kerülni. A napokon belül induló teszt keretében 12 dollárt kell ajd leszurkolnia azoknak, akik szeretnék a nevük mellé a hitelesített jelzést, meg persze a többi extrát, amikkel ez a funkció együtt jár, mert vannak más előnyei is. A fenti árat csak webes környezetben lehet elérni, akik mobilról szeretnének előfizetni, azoknak már havi 15 dollárjába fog ez kerülni, az iOS és az Android mögött álló infrastruktúra sarcai miatt.

Galéria megnyitása

Azon felül, hogy láthatóvá válik az emberek neve mellett a hitelességet jelző kis piktogram, az előfizetők megnövelt láthatóságnak örvendhetnek majd. A bejegyzéseik, hozzászólásaik több emberhez fognak eljutni a platformokon, „hangosabbak” lesznek azok, akik befizetnek, és még az ügyfélszolgálat is kiemelten kezeli majd az ügyeiket, ha valamilyen gondjuk akad, akkor prioritással fognak segítséget kapni.

Most még nem lehet az összes előnyét látni az előfizetési lehetőségnek, de az eddigiek alapján azért nem az átlagemberek számára lesz ez vonzó elsődlegesen. A Meta által biztosított előnyök főleg a tartalomgyártók számára lehetnek majd érdekesek. Az influenszerek, vállalatok képviselői számára lesz az vonzó, hogy több embert érhetnek majd el, ha fizetnek, és a felmerülő problémák esetén is gyorsabban juthatnak majd segítséghez.

Kiemelte Zuckerberg, hogy az előfizetéshez mindenkinek szükséges lesz a személyazononsításra, hiteles dokumentumokkal kell majd azt igazolni, hogy az előfizető tényleg az, amilyen néven fut a platformon. Szeretnék elérni, hogy a visszaéléseket elkerüljék. Más platformon ugyebár ebből azért komoly gondok voltak korábban. Nem lehet majd nevet változtatni sem, ameddig a módosítás nem megy át egy újabb ellenőrzésen, mások hibáján tanulva a Meta tényleg nagyon elővigyázatos (az alsó korhatár 18 év lett).

Galéria megnyitása

„Ezen a héten kezdjük el bevezetni a Meta hitelesítési programot – egy olyan előfizetéses szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy igazolja a fiókja kapcsán a személyazonosságát, kék jelvényt kapjon, extra személyazonossági védelmet élvezzen, és közvetlenebb segítséget kapjon az ügyfélszolgálattól” – olvasható Mark Zuckerberg bejegyzésében. „Ez az új funkció a hitelesség és a biztonság növeléséről szól elsődlegesen.”

A vállalat vezetője tehát a biztonságra, megbízhatóságra helyezte a hangsúlyt, de a valóság természetesen az, hogy ez a pénzről szól. Az előfizetési díjjakkal sokkal nagyobb profitot lehet elérni, mint a jelenlegi reklámokból, azt pedig pontosan tudjuk, hogy az elmúlt időszakban több olyan változás is történt a piacon, ami a Meta hirdetési bevételeit jelentősen megtépázta. Például az Apple eszközökön már szinte alig tud célzott hirdetésekkel keresni, de az Androidon is egyre nagyobb a szigor.

Vállalatok egyelőre nem szerezhetnek ilyen hitelesítést, nekik minden bizonnyal valami mással készül a Meta, de erről most még nem esett szó. A vállalat fokozatosan szeretne egy nagyon komplex és mindenki számára jó ajánlatokkal szolgáló előfizetési rendszert felépíteni, de ez időbe telik. Először Ausztráliában és Új-Zélandon indul az újítás tesztje, egy szűkebb közönség bevonásával. De fokozatosan globális kiterjesztésre kerül majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére