A Google a Trends felületen minden évben közzé szokott tenni egy összefoglaló statisztikát, amiből kiderül, melyek voltak az évet meghatározó keresési trendek. Mi érdekelte a legtöbb embert globálisan és a különböző országok szintjén. A vállalat egy videós összefoglalót is kiadott, ami ezúttal igen pozitív hangulatúra sikeredett néhány drámai esemény felidézése mellett
A kereső statisztikái szerint az idei év általánosságban örömmel telt, a zenék, a filmek rengeteg embert vonzottak, új trendek alakultak ki, klasszikusok születtek. De a legnagyobb figyelmet a sportesemények kapták, melyek rengeteg áttörő sikert hoztak világszerte. Több olyan meghatározó rendezvény volt, amit emberek százmilliói vagy akár milliárdjai kísértek figyelemmel. Ilyen volt például az 33. nyári olimpiai játék, amit Franciaországban rendeztek idén, de mindenképpen meg kell említeni a labdarúgást kedvelők szempontjából az Európa-bajnokságot is.
Az Egyesült Államok választott 2024-ben, és Donald Trump lett az új elnök, ez pedig a keresőben is mély nyomot hagyott. Trump globálisan is a 6. legnépszerűbb keresés lett, miközben a hírek között az elnökálasztás került az élre. Nagyon sokan várták nemzetközi szinten az új iPhone megjelenését is, az iPhone 16 keresés a 8. legnépszerűbb lett, megelőzve az olimpiát is.
A világban dúló háborúk nem különösebben foglalkoztatták az embereket a jelek szerint, de a természeti katasztrófákkal már más a helyzet. A Milton hurrikán már felkerült a legfelkapottabb hírek közé, és a hőhullámokkal is sokan foglalkoztak. Érdekes módon a CrowdStrike-ügy is nagyon sok ember érdeklődését mozgatta meg, rengetegen kerestek rá a vállalatra az elszenvedett kibercsapást követően.
Idén bevezette a Google, hogy már hümmögéssel is lehet dalokat keresni. A 2024-es összeállításába pedig ennek kapcsán is becsempészett egy blokkot. Kiderült, melyek voltak azok a legnépszerűbb dalok, amiket az emberek hallomást követően próbáltak a Keresőnek eldúdolni. A Beautiful Things lett a befutó, amit a Bling-Bang-Bang-Born és a Die With a Smile követett a dobogón.
A Google a magyar keresési trendekből három témát emelt ki, az egyik a film, a másik a sport, a harmadik pedig a zene. Ezek kapcsán indították a legtöbb keresést a hazai felhasználók, ami nem különösebben meglepő.
Itthon is sokakat érdekelt az olimpia, azonban a keresések mennyiségét tekintve a Európa-bajnokság került az élre, a foci azért mégis csak jobban izgatta a magyar közönséget. A legnépszerűbb sportesemények között volt még a paralimpia, a Copa América, valamint az UEFA Nemzetek Ligája is. A konkrét sportesemények között nem meglepő módon a Magyarország - Skócia és a Magyarország - Svájc összecsapások generálták a legtöbb Google keresést.
Nagyon sokat filmeztek a honfitársaink idén, a keresési lista élére pedig ezen a fronton a Deadpool & Rozsomák állhatott fel. Mivel itthon a korábbi Deadpool filmek is nagy rajongást váltottak ki, így az lett volna a váratlan, ha bárki le tudja taszítani a trónról. A dobogóra két magyar alkotás is felállhatott, ami nem kis teljesítmény és örömteli dolog; a Most vagy soha! és a Semmelweis kapott rengeteg figyelmet. A negyedik és az ötödik legnépszerűbb alkotás elég éles kontrasztban az Agymanók 2 és a Saltburn lett.
A zenével kapcsolatos kereséseknél az élre a Sziget tudta magát felküzdeni, az ország legnagyobb koncerteseménye idén is emberek százezreit vonzotta, és nemcsak itthon, hanem egész Európából és talán még más kontinensekről is. Nagyot ment a Coldplay, ami ugyancsak borítékolható volt, hiszen három koncertet adtak a Puskás Arénában. Ezen felül az ötödik lenépszerűbb zenei témájú keresés az Eurovíziós Dalfesztiválra irányult, amit a hazai nézők igazából minden évben előszeretettel követnek.