Shop menü

HÁTSÓ SZÉLVÉDŐ NÉLKÜL JÖN A POLESTAR 4, A JOBB KILÁTÁS ÉRDEKÉBEN

A Polestar a világ első széles körben elérhető személyautója lesz hátsó szélvédőt nélkülözve, de a cég szerint ez nem hátrány, hanem pont, hogy előny.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Hátsó szélvédő nélkül jön a Polestar 4, a jobb kilátás érdekében

Egyre több technológiai újítás bukkan fel a személyautókban, ahogy haladunk előre, de ezek néha eléggé megosztják a tömege. Most is egy ilyen megosztó újításról beszélhetünk, ami egyébként nem is olyan nagy butaság, mint ahogy elsőre hangozhat. 

A Polestar mérnökei felszámolták a hátsó szélvédőt, a jármű háta teljes egészében egy lemezfelületbe burkolózott. 

Folyamatosan bővíti kínálatát a Polestar, és most indult el a Polestar 4 sorozatgyártás, innentől már egészen biztos, hogy a sokak által túlzottan merésznek gondolt koncepció nem fog változni. Tényleg hátsó szélvédő nélkül fog az utakra gördülni a jármű. A márka első emelt hasmagasságú kupéja a kompakt és a közepes méretosztály között foglal majd helyet a kínálatban. Akár 544 lóerővel is megrendelhető lesz, így adott esetben 3,8 mp alatt is letudhatja a 0-100 km/h-s gyorsulást. 

Galéria megnyitása

A villanyautók sokszor szokták az emberek figyelmét a lélegzetelállító teljesítményadatokkal felkelteni, és igazából a Polestar is megtehetné ezt. Soha nem volt még olyan gyors Polestar, mint a mostani modell, pedig több sportos kivitel is az utakra gördült már az elmúlt években. De mégis azt emelték ki a legtöbben a jármű kapcsán, hogy itt a fejlesztők elhagyták a hátsó szélvédőt. Erre ugyanis nagy tömegeknek gyártott személyautónál lényegében még sosem volt példa.

Galéria megnyitása

A jó kilátást biztosító hátsó üveg helyett a Polestar 4 egy kiemelkedő minőségű kamerát és egy digitális visszapillantót nyújt a sofőrök számára. Láttunk már hasonló megoldásokat, de nem éppen hétköznapi járművekben. Ilyen volt például a csodálatos formavilággal rendelkező Aston Martin DBS GT Zagato, valamint az extrém orrmotoros Ferrari 812 Competizione. A Polestar a Volvo háttér révén az egyik legbiztonságosabb márkának tekinthető, és a cég szerint pont a biztonság fokozása érdekében lépték meg ezt a fejlesztést.

Sokan éppen azért kritizálták a márkát, mert nem gondolják elég megbízhatónak a kamerás “tükröt”, de a Polestar szentül hisz ebben a rendszerben. A kamera a hátsó ajtó és a tető vonala mentén helyezkedik el, és úgy alakították ki a képét, hogy a lehető legnagyobb hasznos teret mutatja a digitális visszapillantóban. Sajnos a kameráról sok infót nem adott a vállalat, de a beszámolók szerint nagy felbontással szolgál, és egyébként igazság szerint két kamera van egymás mellett (az egyik az ADAS rendszereket szolgálja). A látószöge pedig hatalmas, 120 fokos.

Galéria megnyitása

Kiemelte a Polestar, hogy sokkal többet lehet ezen keresztül látni, minta a hagyományos visszapillantókat használva. Az sem jelent majd gondot, ha a gyerekek a hátsó ülésen nem bírnak magukkal, nem fogják a kilátást zavarni. Úgy látták a márka fejlesztői, hogy a crossover kupé formánál a hátsó szélvédőn keresztül nem igazán lehet megfelelő kilátást biztosítani, ezért a kamera jobb opciónak tűnt. 

De mi van, ha leszáll az éjszak? Nos, a kamera ilyenkor is jobb lesz. Köszönhetően a speciális, magas fényérzékenységű szenzornak, többet lehet majd ezen keresztül látni. Ráadásul nem fogják a sofőrt vakítani az erős fénnyel hátulról érkezők, mert ezt is megfelelően kezeli majd a kamera és a visszapillantó helyén található tükör.

Galéria megnyitása

A Polestar nem ragozta túl a döntés előnyeit a hátul utazók szempontjából. A cég szerint nagyobb kényelemben és jobb élményben részesülve utazhatnak az emberek a hátsó üléssoron. A tapasztalatok szerint nagy lett Polestar 4-ben a fejtér, és ennek köszönhetően akár csendesebb is lehet a kabin, mivel az üvegek zajszigetelése mindig kihívást jelent. Attól pedig nem kell tartani, hogy túl sötét lenne, vagy bezártság érzete lehetne az utasoknak, hiszen nagy panorámatető alatt ülnek majd. 

Galéria megnyitása

A márka most először, de nem utoljára hagyta el a hátsó szélvédőt, ugyanis a tervek szerint a soron következő Polestar 5 is hátsó szélvédő nélkül jöhet. Ez már egy szedán forma lesz, de így is marad majd a teljesen digitális visszapillantónál a cég. Ebben az esetben már azzal is magyarázták a döntést, hogy nagyobb merevséget lehet elérni a kasztinál.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére