Először 2018-ban, még PS4-re jelent meg az Insomniac által fejlesztett Spider-Man, majd 2020-ban érkezett a felújított változat PS5-re. Nem sokkal később elkezdődött a PC-s verzió fejlesztése, amit viszont már nem az Insomniac, hanem a portolási specialista (és a Sony által korábban megvásárolt) Nixxes fejleszt.
Ennek alapján bizony egy meglehetősen jó minőségű portra számíthatunk.
De miben lesz jobb a Spider-Man: Remastered PC-s változata, mint a konzolos? A PlayStation 5-ön bevezetett sugárkövetéses tükröződés elérhető lesz itt is, ami az üveg felhőkarcolók között elég szép látványt tud nyújtani. Az effekt minősége változtatható lesz, de a konzolos változathoz képest bekerült egy még magasabb választható szint.
A fejlesztők beépítették az Nvidia DLSS-támogatását, ami jól jöhet a megterhelő sugárkövetés használata mellett, de akinek a képminőség a legfontosabb, az használhatja az Nvidia DLAA-t is, ami ugyebár a mesterséges intelligenciás downsampling, végső soron. A készítők ígérete szerint nem csak, hogy mindenféle felbontást támogatni fognak, de gyakorlatilag minden létező képarányt is, így nem lesz gond a 21:9-cel és a 32:9-cel sem, de a játék megbirkózik az Nvidia Surround felállással is, így akár három monitoron is el tud terjeszkedni a játék.
Természetesen a különböző grafikai effektusok részletesen beállíthatók lesznek, így az SSAO, a textúraszerűés, a LoD-minőség, az árnyékok minősége és számos más dolog. A játék az egeres-billentyűs irányítás mellett nyilván támogatni fogja a kontrollereket is, és a DualSense-kontroller lehetőségeit is ki tudja használni PC-n. A gépigényeket is elég részletesen megadták a fejlesztők:
Minimum - 720p, 30fps, Very Low beállítás
- GPU: Nvidia GeForce GTX 950, vagy ennek megfelelő AMD
- CPU: Intel Core i3-4160, vagy ennek megfelelő AMD
- RAM: 8 GB
- OS: Windows 10 64-bit
- Tárhely: 75 GB HDD
Ajánlott - 1080p, 60fps, Medium beállítás
- GPU: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB, AMD Radeon RX 580
- CPU: Intel Core i5-4670, AMD Ryzen 5 1600
- RAM: 16 GB
- OS: Windows 10 64-bit
- Tárhely: 75 GB SSD
Magas - 4K, 60fps, Very High beállítás
- GPU: Nvidia GeForce RTX 3070, AMD Radeon RX 6800 XT
- CPU: Intel Core i5-11400, AMD Ryzen 5 3600
- RAM: 16 GB
- OS: Windows 10 64-bit
- Tárhely: 75 GB SSD
Sugárkövetéses - 1440p, 60fps (4K, 30fps), High beállítás, Ray-tracing
- GPU: Nvidia GeForce RTX 3070, AMD Radeon RX 6900 XT
- CPU: Intel Core i5-11600K, AMD Ryzen 7 3700X
- RAM: 16 GB
- OS: Windows 10 64-bit
- Tárhely: 75 GB SSD
Magas sugárkövetéses - 4K, 60fps, High beállítás, Ray-tracing very high
- GPU: Nvidia GeForce RTX 3080, AMD Radeon RX 6950 XT
- CPU: Intel Core i7-12700K, AMD Ryzen 9 5900X
- RAM: 32 GB
- OS: Windows 10 64-bit
- Tárhely: 75 GB SSD
Érdekes, hogy a minimum beállítás kivételével mindenképpen SSD-t javasolnak a fejlesztők, ez persze a gyakorlatban majd kiderül, hogy mennyire fontos, de egyre több játék esetében látjuk. Tekintve, hogy az alapjáték még PS4-re jelent meg, ahol egy meglehetősen lassú HDD teljesített szolgálatot, a Spider-Man: Remastered viszont már természetesen a PS5 gyors SSD-jéhez készült.