A The Game Awards-szal egyidőben végre megjelenhetett Xbox-ra is a Larian Studios Baldur’s Gate 3 játéka. Az eseményen taroló RPG joggal került a figyelem középpontjába, sokan attól is tartanak, hogy az a magas minőség, amit képvisel a jövő RPG játékait fogja majd ellehetetleníteni, hiszen ennek a szintnek idő és pénz hiányában senki nem fog tudni majd megfelelni.
A Microsoft számára égető szükségű volt a játék Xbox-os értékesítése, mivel lényegében saját hibájukból maradtak le a nyári premierről. Egyszerűen nem hittek a BG3 kirobbanó sikerében, és erről több bíróságon előkerült dokumentum is tanúskodik, amiket az Activision Blizzard megszerzése közben kellett bemutatniuk.
Másrészről viszont a Series S konzol is hátráltatta a megjelenést, a Larian Studio egyszerűen nem tudta megoldani, hogy a gyengébb Xbox konzolon működjön a multiplayer, a Microsoft pedig nem volt hajlandó engedni abból az elvéből, hogy a Series S és a Series X játékoknak tartalmilag azonosak kell, hogy maradjanak.
Végül a BG3 megjelenése után a sikert látva a Microsoft úgy döntött, hogy kivételt tesz, a BG3 megjelenhet Series S-re a multiplayer nélkül is, ezzel pedig el is jutottunk az első javítócsomagokhoz. Első körben a Larian adott ki egy javítást, ami állításuk szerint egy kisebb csomag, hiszen a 18,28 gigás méretével stabilitási és más összeomlási problémákat javít.
Másrészről viszont a Microsoft is kénytelen egy javítással készülni, méghozzá rendszerszintűvel. Az új Xboxos update a Larian szerint lehetővé teszi, hogy amennyiben a játék valamiért összeomlana, akkor a mentések ne tűnjenek el örökre. A Larian Studios nagyon ajánlja, hogy a Microsoft javítását a rendszermenüből mindenki minél hamarabb töltse le, így biztonságban maradhat a játékmenet haladása, ám egyelőre még nem úgy tűnik, mintha a Microsoft aktivizálta volna a javítást. Remélhetőleg a héten minél hamarabb sor kerül majd erre is.