A Spotify rengeteg energiát fektetett abba, hogy a beszélgetős műsorokat elterjessze. A podcastokat nem volt könnyű meghonosítani a kínálatban, de a jelek szerint sikerrel járt a vállalat, mert az utóbbi időben folyamatosan egyre nagyobb érdeklődés övezi ezt a funkciót a hallgatóság és a tartalomkészítők szempontjából is.
A podcastok révén a Spotify jelentősen tudja növelni azt az időt, amit a hallgatóság aktívan tölt az alkalmazás használatával hiszen a legtöbb ilyen műsor még az átlagos zenei albumoknál is hosszabb időre köti le az embereket. Ma már az egyik legnagyobb podcast platformnak tekinthető a Spotify, és ennek kapcsán most lényeges újítást jelentett be a vállalat.
Ahogy azt említettük, a beszélgetős adások hosszúak, és ez a megosztás esetén problémás lehet akkor, ha valaki csak egy konkrét részre szeretné felhívni a figyelmet. Eddig legfeljebb annyit lehetett tenni, hogy megjegyzésként odaírta, hogy hova kell tekerni a podcaston belül a kívánt részért. A továbbiakban viszont már megteheti majd azt a felhasználó, hogy megadja a megosztáskor, hogy honnan induljon a műsor.
Magától beállítja majd az időbélyeget az adott pillanatra az alkalmazás, amikor a felhasználó megböki a megosztásra szolgáló gombot. Egy érintéssel lehet ki- és bekapcsolni az időhöz kötött megosztást, ami rögtön a megosztási felületen lesz elérhető, így igazából az újítással nem kell sokat vesződni, mindenki egyszerűen tudja majd használni. És nem is kerüli majd el az embereknek a figyelmét, ami szintén fontos.
A Spotify felmérései szerint a zenék 40 százalékát a közösségi oldalakon, tehát a megosztások révén fedezik fel az emberek, ennek fényében pedig egyáltalán nem meglepő, hogy azon van a vállalat, hogy ezt a területet fejlessze. A podcastok esetében az időbélyeges megosztással még vonzóbb lehet majd ez az opció, mert az emberek azokra a gondolatokra vezethetik rá a követőiket, amik számukra érdekesek egy-egy csevegésen belül.
A vállalat azon is dolgozik, hogy bevételszerzési lehetőséget nyújtson a felhasználók számára. Ez még nincsen kész, de már egy korábbi hírben volt alkalmunk beszámolni róla. Itt a Spotify előfizetésre/feliratkozásra nyújt majd opciót, és az innen befolyó pénzösszeg kezdetben teljes egészében a készítőké lesz, de később, 2023-tól is csak egy minimális részére, az 5 százalékára tart majd igényt a szolgáltatás.
A podcastok mellett vetült némi fény a Canvas funkcióra is a mostani frissítésnél. Ez is a megosztásokkal kapcsolatos, és eddig kizárólag az Instagramot érintette, de ezen most változtatott a Spotify. Ettől kezdve már a Snapchat felületére is lehet megosztani a Canvast. Ez az a rövid hurkolt figyelemfelkeltő videó, ami például a Történetek felületén jelenik meg a zenékkel.
A Canvas egy ideje már minden zeneszerző számára elérhető, és a Spotify szerint érdemes ezzel foglalkozniuk. A cég tapasztalatai szerint ezzel az apró figyelemfelkeltő eszközzel sokkal több látogatót lehet elérni, mint az egyszerű képes megosztással. A Canvas minden esetben külön adható hozzá a zenékhez, és csak a megosztásnál lehet látni.