Egy új közösségi kezdeményezés keretén belül megy speciális alkalmazás született, ami lehetővé teszi, hogy erőltetve engedélyezzék a tapasztaltabb felhasználók az FSR 4 támogatást azoknál a játékoknál, amelyek hivatalosan még nem szerepelnek a driver fehér listáján, de a technológia tesztelése már zajlik a háttérben, azaz technikailag elérhető az FSR 4 támogatás, de még nem hivatalos.
Az FSR 4 támogatás nagy általánosságban azoknál a játékoknál engedélyezhető, amelyek már rendelkeznek FSR 3.1 támogatással, a funkció engedélyezéséhez azonban nemcsak a Mikhail által kifejlesztett alkalmazás letöltésére van szükség a GitHub virtuális hasábjain keresztül, hanem egy Radeon RX 9000-es sorozatú videokártyával felvértezett konfigurációra is, hiszen az FSR 4 támogatás jelenleg csak az RDNA 4 alapú videokártyáknál érhető el hivatalosan.
A kreatív alkalmazás lényegében elérhetővé teszi az AMD Adrenalin profil-adatbázisát, annak bejegyzéseit aztán módosíthatják a felhasználók az említett alkalmazáson keresztül, de új bejegyzéseket is hozzáadhatnak a listához. Feltétlenül érdemes szem előtt tartani, hogy az FSR 4 erőltetett aktiválása előtt mindenképpen szükséges egy extra lépés: vagy a játékon belül, vagy játék indítása előtt aktiválni kell az FSR 3 támogatást az adott címnél, majd ellenőrizhetjük, hogy az erőltetett FSR 4 támogatás aktív-e.
Az alkalmazás lehetőséget biztosít arra is, hogy profilokat importáljunk az AMD technológiai bemutató drivereiből, ami főként akkor jöhet jól, ha visszaváltottunk régebbi driverre és elveszítettük a bemutató driver által frissen elérhetővé tett profilokat, ezeket ugyanis a régebbi driverrel is használhatjuk az említett funkció keretén belül. Az újítás jóvoltából a tapasztaltabb felhasználók kipróbálhatják, az adott játék alatt működik-e már az FSR 4 támogatás, mielőtt az AMD hivatalosan is fehér listára tenné a címet, ami a hivatalos támogatással kapcsolatos folyamat részét képezi.
Ahogy az efféle alkalmazásoknál lenni szokott, van néhány dolog, amit érdemes észben tartani. Az erőltetett FSR 4 támogatás nem minden játék esetében működik majd, de a közösség jóvoltából rendelkezésre áll egy folyamatosan bővülő lista, amelyen szerepelnek a kompatibilis és az egyelőre még nem működő címek is – ezt érdemes időről-időre felkeresni.
További fontos kitétel, hogy az alkalmazást ne használjuk olyan multiplayer játékok alatt, amelyek rendelkeznek csalásellenes védelmi mechanizmusokkal, ugyanis az erőltetett FSR 4 támogatást biztosító alkalmazás miatt összeomolhatnak ezek a címek, a csalás elleni mechanizmus csalásként érzékelheti a működést, ez pedig akár az adott felhasználói fiókot érintő büntetést is eredményezhet.
Arra is érdemes odafigyelni, hogy a driver profiljait érdemes menteni, mielőtt módosításokat eszközölnénk, a kompetitív játékokban pedig mellőzzük az erőltetett profilok használatát, inkább várjuk meg, míg az adott fejlesztő az AMD-vel együttműködve elérhetővé teszi a hivatalos FSR 4 támogatást.
Az alkalmazás fejlesztése természetesen folytatódik a háttérben, az ígéretek szerint rövidesen több hasznos funkcióval is bővülhet, például az eddiginél több profil-szerkesztő opció állhat majd rendelkezésre, illetve a működő játékok listája is folyamatosan frissülni fog.
Az AMD GPU Profile Manager innen tölthető le. A szoftvert csak saját felelősségre használjuk, az általa okozott esetleges károkért ugyanis nem vállal felelősséget a fejlesztő, és a közösség sem. Az Ancient Gameplay névre keresztelt YouTube csatorna tulajdonosa már tesztelte az appot, az erről készített videót itt találják az érdeklődők.