Shop menü

EZREKET TESZ UTCÁRA A DISNEY (IS), VÉGE A DISNEY+ KIROBBANÓ NÖVEKEDÉSÉNEK

Leépítések nélkül képtelen megbirkózni a vállalat a rá váró kihívásokkal – jelentette ki a vállalat vezetője.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Ezreket tesz utcára a Disney (is), vége a Disney+ kirobbanó növekedésének

A Disney az elmúlt években hatalmasat ment, a tartalomgyártásban is kiváló eredményeket ért el, és a Disney+ streaming szolgáltatása révén olyan széles közönséget tudott elérni közvetlenül, mint soha korábban. De a jelek szerint az elmúlt negyedév ott is kijózanító lett, eloszlott a lila köd, és kénytelenek megválni több ezer dolgozótól.

A leépítések minden vállalatnál a hatékonyság növelését szolgálják, és nincs ez másként a Disney esetében sem. Bob Iger a vállalat negyedéves pénzügyi beszámolója során jelentette ki, hogy nem tudják tartani az eddigi helyzetet a megváltozott gazdasági viszonyok mellett. A szakember arról beszélt, hogy nehezen hozták meg a döntést, de úgy látták, hogy elkerülhetetlen a beavatkozás ilyen szinten.

7000 dolgozótól válik meg a Disney, ami a teljes létszámnak közel a 4 százaléka.

Kiemelte beszámolójában Iger, hogy a pénzügyi elemzések során arra jutott a Disney vezetése, hogy kénytelenek minden eszközt bevetni annak érdekében, hogy gazdaságosabbá tegyék a vállalat működését. „Az a célunk, hogy 5,5 milliárd dolláros költségcsökkentést érjünk el az egész cég szintjén. A leépítés pedig segíteni fog nekünk abban, hogy ezt összehozzuk.” – jelentette ki Bob Iger. A szakember egyébként novemberben tért vissza a Disney-hez, és egyértelműen azzal a céllal lépett a színre ismét a 2020-as távozását követően, hogy rendbe tegye a vállalatot.

Bob Iger irányítása alatt a Disney teljes szervezeti átalakuláson is átesik. A továbbiakban már három fő üzletágra koncentrál majd a vezetőség. Az első természetesen a Disney Entertainment, a második az ESPN, ugyanis a sportközvetítésekben óriási pénz mozog, a harmadik pedig a Disney Park élmény és termékek részleg.

A vállalat erőteljesen építeni szeretne a Disney+ szolgáltatásra, ami eddig magas fordulaton pörögve növekedett, de a negyedik negyedévben igazából már az sem volt egyértelmű, hogy képes lesz előrébb lépni. Az Egyesült Államokban és Kanadában mindössze 200 ezer új előfizetőre tudott szert tenni a platform. 46,4 millióról 46,6 millióra nőtt a tábora, miközben mindent egybe véve 104,3 millióra erősödött 102,9 millióról. A Hotstarral pedig már bukott a vállalat 6 százaléknyi előfizetőt egyetlen negyedév alatt, és az ESPN+ is csak egy 2%-os növekedést volt képes összehozni.

Galéria megnyitása

Ha a bevételeket nézzük, még rosszabb a helyzet, az előző negyedéves adatokhoz képes 2-4 százalékos mértékben csökkent a Disney+-ból származó bevétel. Ezen a fronton legalább az EPSN+ nem okozott csalódást, ott az új előfizetési konstrukciók bevezetésével sikerült 4,84 milliárd dollárról 5,53 milliárd dollárra emelni a forgalmat, ami 14%-os javulást jelent. Ez ellensúlyozza a Disney+ oldalán keletkezett csökkenést.

A The Walt Disney Company teljes bevétele a harmadik negyedévben 23,53 milliárd dollár lett, ami mintegy 8 százalékos növekedést jelent éves szinten. A nettó profitja pedig 1,28 milliárd dolláros szintet tudott elérni. Viszont a Disney+ továbbra is erőteljesen visszahúzza a céget pénzügyi fronton, ugyanis 1,1 milliárd dolláros veszteséggel üzemelt a divíziója. Bár ebből a szempontból jobb volt a helyzet, mint az előző negyedévben, akkor ugyanis 1,5 milliárd dolláros mínuszba futott.

Galéria megnyitása

Megtudhattuk a beszámolóból, hogy 2024-es pénzügyi év végére szeretné a cég azt elérni, hogy profitot termeljen a Disney+. Hogy ezt milyen eszközökkel hozzák majd össze? Nos, minden bizonnyal lesznek átszervezések, érkezhetnek új csomagok, és talán a reklámokkal megtámogatott opción is csiszolni fog a cég úgy, hogy az több bevételt hozzon. Mert ez egyelőre nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére