Shop menü

EZÉRT KELLETT FACEBOOK FIÓK A QUEST 2-HÖZ

A Meta vezérigazgatója meglepő, de logikus választ adott a kérdésre.
Török Roland
Török Roland
Ezért kellett Facebook fiók a Quest 2-höz

2020 közepén az akkori Facebook sokak számára szomorú és elrettentő bejelentést tett, úgy döntöttek ugyanis, hogy az októberben érkező Quest 2-höz kötelezővé teszik a Facebook fiók meglétét. 

A korábbi VR szemüvegeknél ilyenféle kitétel nem szerepelt. Ahhoz, hogy a Rift, Go vagy a Quest szemüvegeket működtetni lehessen, elegendő volt egy Oculus fiókot létrehozni, ami a Facebooktól függetlenül működött, és segítségével könnyedén lehetett a közösségi oldaltól külön kezelni a barátainkat és a játékainkat. A Quest 2 érkezésével ez a lehetőség viszont megszűnt. Ha nem volt Facebook fiókod, akkor buktad az eszközhöz való hozzáférést is. 

A bevezetés nem volt zökkenőmentes. Mivel a Quest 2-ből az első évben több millió példány kelt el, adott volt, hogy sokaknak nem volt Facebook hozzáférésük korábban, ezért regisztrálniuk kellett egyet. A rendszer viszont annyira érzékenyre volt állítva, hogy sokakat kitiltott, és mindannyian tudjuk, hogy a mai automata rendszereket mennyire szokták felülvizsgálni a a nagyvállalatok, hogy jogos-e a tiltás: semennyire. 

A rengeteg probléma után az Oculus már külön a „Facebook károsultaknak” üzemeltetett egy ügyfélszolgálatot, és ott segítették megoldani a felhasználói fiókkal kapcsolatos problémákat.  

A Facebook fiók követelménynek viszont vége, a Meta nevet vált, ezért már Meta fiókot kell a Quest 2-höz hozzácsatolnunk, ami elszeparálva tudja tárolni a VR-os és a való világból származó barátainkat. 

Andrew Bosworth, a Meta vezérigazgatója Mark Rabkin-nal közös podcastjában beszélt arról, hogy miért volt ez az egész értelmetlennek tűnő árukapcsolás, miért volt hirtelen szükség mindenkinek Facebook fiókra. 

Elmondása szerint az összes Oculus profilra lebontva a barátok száma 0.5 darab volt.

Szerintük ez a szám nagyon kevés volt, ugyanis látták az adatokat, miszerint, ha valakinek több barátja van, akkor több időt tölt VR-ban, ezzel együtt pedig több tartalmat is vásárol, amivel mindenki jól jár: az üzlet, a rendszer és a felhasználó is. 

„Itt ülünk a bolygón létező nagyszerű közösségi hálójának részeként a Facebookkal, Instagrammal, a WhatsApp-al és a Messengerrel, össze tudnánk ezeket hozni? És erre azt mondtuk, hogy „oké, ez nem probléma, csináljuk a Facebook fiók dolgot, jön az új headset, legyen új fiók követelmény hozzá.” A motivációnk minden bizonnyal megfelelő volt és ma is megállja a helyét, de nem csak az jött ki belőle, hogy néhányan kényelmetlennek érezték a dolgot, hanem nem is éreztük jól magunkat emiatt.” 

Ezentúl viszont már nem lesz szükség Facebook fiókra a kapcsolathoz, ezzel pedig a korábban Facebookról kitiltott felhasználók is szabadon hozzáférhetnek a VR funkciókhoz.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére