Epic: a mi áruházunkban nem lesz szemét tartalom

Minden játékot külön jóváhagy majd a cég, nem akarják a Steam példáját követni.

Epic: a mi áruházunkban nem lesz szemét tartalom

A Valve hosszú ideje küszködik azzal, hogy mit tegyen elérhetővé a Steamen. Kezdetben ugyebár szelektáltak, majd érkezett a Greenlight-program, ahol a felhasználók szavazhatták meg, hogy mi kerüljön be a rendszerbe, mostanra azonban eljutottunk odáig, hogy a Valve teljesen elengedte a kapuőr funkcióját, és 100 dollárért cserébe gyakorlatilag bárki bármit feltehet az áruházba.

Ennek ellenére visszás esetek még mindig vannak, és a Valve kénytelen újra és újra beavatkozni: legutóbb például annál a játéknál, amiben egy nőket megerőszakoló sorozatgyilkost kellett alakítani.

Az Epic jelenleg még egyenként tárgyal a megjelenő játékokról a fejlesztőkkel, kiadókkal, később azonban ők is szélesebbre tervezik tárni az áruház kapuit, azonban annyira sosem fogják elengedni a gyeplőt, mint a Valve tete.

Tim Sweeney, az Epic vezetője és alapítója kifejtette, hogy ezzel kapcsolatban más álláspontot képviselnek, mint az Unreal Engine esetében, amit mindenki szabadon használhat bármire, ami a legalitás keretei között marad. Sweeney elmondta, hogy nem vétóznak, nem szólnak bele a kreatív döntésekbe, attól függetlenül, hogy ízlésesnek találják-e az adott dolgot, vagy sem.

"Mi erre úgy tekintünk, mint mondjuk a Microsoft Wordre. Mennyire őrült dolog lenne, ha a Word felhasználói feltétele között ott lenne, hogy mit írhatunk bele és mit nem? Ilyet mi nem akarunk tenni" - mondta.

Az áruházzal kapcsolatban azonban elmondta, hogy körülbelül úgy állnak hozzá, mint egy mozi ahhoz, hogy milyen filmeket vetít le és miket nem.

"Lesznek bizonyos minőségi sztenderdek, rossz játékokat nem fogunk befogadni. Elfogadunk viszont minden, legalább viszonylag jó minőségű játékot, legyan az bármilyen méretű is, független, vagy AAA-kategóriás fejlesztés. A korhatárokba sem szólunk bele, nekünk például egy GTA-játék is teljesen elfogadható lenne. Az Epic azonban nem fog pornós vagy bloatware játékokat terjeszteni, sem pedig asset flippereket, vagy amik csak arra jöttek létre, hogy sokkolják a felhasználókat. A PC egy nyitott platform, az ilyen játékokat a fejlesztők közvetlenül el tudják juttatni a felhasználókhoz, ha akarják, de mi nem fogjuk forgalmazni" - fejtette ki Sweeney.

Az ellenőrzési folyamatról annyit mondott, hogy nem lesz olyan hosszadalmas és szigorú, mint mondjuk a konzolgyártók certifikációs folyamatai, de valahogy mindenképpen meggyőződnek majd a játék minőségéről, mielőtt hagyják megjelenni az áruházban.

"Az embereink elég jól meg fogják tudni ítélni ezeket, és tisztességesek lesznek".

Tegyük hozzá, teljesen jogos, hogy az Epic oda akar figyelni a tartalomra egy olyan áruházban, melynek felhasználóinak jelentős része a Fortnite-on keresztül regisztrált be oda, és rengeteg közöttük a gyerek és fiatalkorú. Valószínűleg nem lenne túl előnyös, ha hirtelen pornós tartalmak kerülnének eléjük.

Azon viszont lehet vitatkozni, hogy a Valve-féle hozzáállás a jobb, vagy az Epic példája a követendő. Szerintetek?

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap