A Teslákban már nagyon hosszú ideje van önvezető mód, és azt is lehet tudni, hogy ennek több fokozata van. De most egy ügyeskedő programozó rájött, hogy van olyan szupertitkos módja is az autók rendszerének, amit az egyszerű felhasználók sehogy nem érhetnek el. Ez pedig így van rendjén, mivel olyan lehetőséget nyújt, ami most még veszélyes.
A rejtett funkció Elon Mode néven fut, ami alapján azt is feltételezhetjük, hogy ezt külön saját részére kérte Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója.
Greentheonly néven fut a Twitteren az a programozó, aki a Tesla legújabb rendszerének mélyén turkálva fedezte fel, hogy az önvezető módnak nem lehet látni az összes opcióját, van ugyanis egy olyan lehetőség is, ami minden eddiginél nagyobb hatalmat ad az autónak a közlekedés során. Ez a rejtett, titkos beállítási lehetőség fut „Elon Mode” címszó alatt. Aki ezt aktiválja, az tényleg megteheti akár azt is, hogy hátramászik a járműben, és ehhez nem kell sörös flakonokat akasztani a kormányra vagy egyéb botcsinálta módszerekkel kijátszani az autó védelmi vonalait.
A Tesla kódjában megbúvó Elon Mode a jelek szerint teljesen figyelmen kívül hagy minden olyan eljárást, ami a felhasználó megfigyelésére szolgál. Nem nézi, hogy az ember éppen az útra összpontosít-e, nem igényli, hogy néha megfogja a kormányt a sofőr, tényleg semmilyen dologra nem ügyel. Ezt a fejlesztést az FSD Beta 11.4.3-as kiadásában fedezte el a hacker.
Egyébként Greentheonly nem most először fedezett fel rejtett funkciókat a Teslák szoftverében, rendszeresen szokott olyan dolgokról posztolni, amik már ott vannak a kódban, de még tesztelés alatt állnak, és csak később kerülnek majd bevezetésre. A most kiszúrt Elon Mode egészen biztos, hogy nem mostanában fog elérhetővé válni, ha egyáltalán valaha hozzáférhetővé válik. De az egészen biztos, hogy nem ilyen néven fut majd akkor, ha a publikumhoz is eljut.
Model 3-ban és Moswl X-ben aktiválta a hacker az Elon Mode-ot, és a YouTube-ra fel is töltött néhány videót, hogy milyen működés közben így az FSD-t (Full Self-Driving) használni. Azt lehet látni, hogy hosszú ideig megy úgy az autó önvezető módban, hogy a sofőr igazából semmilyen módon nem avatkozik be a vezetésbe.
Azonban azt meg kell jegyezni, hogy egyetlen képet sem osztott meg arról, hogy ténylegesen Elon Mode-ban van az autó, vagy, hogy valóban ilyen néven fut-e ez az opció. A videókban sem lehet látni a kijelzőn erre vonatkozó információt. Mindenesetre a beszámolója szerint gond nélkül ment az autóval ilyen formában összesen közel 600 mérföldet (965 km).
Az FSD még egyébként is béta verzióban fut, attól függetlenül, hogy már évek óta fut, és igazából széles körben elérhető. Persze meg kell vásárolni, ami most éppen egy 15 ezer dolláros tételt jelent. Ennyi pénzért sokan autót vásárolnak, de széles közönség nevezett be mostanra a Full Self-Driving elérésre, és rengeteg kilométert, illetve mérföldet tettek meg globálisan az autók ilyen üzemben. De az is egészen biztos, hogy nem mostanában fog az FSD végleges verzióba kerülni.
Éppen mostanában volt az is forró téma, hogy a Teslánál nagyon sok olyan felhasználói panaszt tartanak számon, amik különös viselkedésekről számolnak be. Főleg hirtelen fékezésekre szoktak panaszkodni az emberek, de váratlan gyorsításokról szóló feljegyzések is vannak. Tehát azért az önvezetés terén még mindig vannak olyan gondok, amiket fel kell számolni, mielőtt ezt ténylegesen késznek bélyegezi a gyártó. Az pedig, hogy a sofőrt ne „zaklassa” a rendszer és magától menjen, még tovább várat majd magára.