Már hosszú ideje lehet tudni, hogy a Xiaomi a SU7 szedánt követőn egy SUV bevetésére készül, és júliusban el is indul ennek a forgalmazása. Májusra szinte mindent megtudhattak az érdeklődők az autóról, az árazása azonban nem derült ki, csak a találgatások mentek erről egészen eddig. Most viszont már az árakat is felfedte a cég, és azonnal kirobbanó siker lett a jármű.
253 500 jüanos összegért cserébe lehet megvásárolni a Xiaomi YU7 alap változatát Kínában, ami átszámolva hozzávetőlegesen 12,1 millió forintos összeget jelent az aktuális árfolyamok mellett.
Az megszokott, hogy Kínában lényegesen olcsóbbak az autók, mint Európában – nemcsak a kínai gyártók termékei, hanem a nyugati cégek gyártmányai is –, de a YU7 még így is egy rendkívül erős ajánlat. Kínában a Model Y minimum 10 ezer jüannal drágábban szerezhető be, 263 500 jüanról indul. Márpedig a Xiaomi YU7 egy kicsit még nagyobb is, ezáltal több helyet kínál, és egyéb szempontból is a riválisa előtt lehet. Ennek fényében nem olyan meglepő, hogy azonnal felpörögtek az előrendelések.
A Xiaomi újdonsága alapesetben csak hátul hajt egy motorral, és 235 kW-os teljesítményt képes leadni, ami 528 Nm nyomatékkal társul, a hatótávaj azonban akár 835 km is lehet. Azok a vásárlók, akik nem érik be az alap Xiaomi YU7-tel, választhatják a YU7 Prót, ami már összkerekes, 365 kW-os teljesítményt nyújt jobb felszereltséggel, 770 km-es hatótávval, 280 ezer jüanért (13,3 millió forint) cserébe. A YU7 Max pedig már 330 ezer jüant kóstál, de cserébe 508 kW-os teljesítményt nyújt, 3,23 mp alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és még több extrával kényezteti a vásárlókat.
Korábban már szinte mindent részletesen megtudhattuk a Xiaomi YU7-ről, az autót sok színben lehet majd rendelni, a lelkes rajongók pedig a Xiaomi új Mix Flip 2 modelljét úgy is rendelhetik, hogy a YU7-re is bejelentkeznek, és azonos színt választanak a két termékből. A jármű a barátságos árazás ellenére a vásárlókat 1,1 méteres HyperVision panorámaképernyővel igyekszik lenyűgözni, és szellőztetett ülésekkel kényezteti az utasokat. Rengeteg tárolórekeszt nyújt a kocsi, van még egy 4,6 literes hűthető tárolója is, és 25 hangszórós, Dolby Atmos támogatást nyújtó hangrendszernek ad otthont.
A legfrissebb információk szerint már több mint 316 ezer rendelést rögzített a Xiaomi, és ebben még nincs benne minden értékesítés. Azonban a cégnek még közel sincs akkora gyártókapacitása, amivel ezt az irdatlan mértékű érdeklődést képes lenne kiszolgálni. Éppen ezért azt is hozzá kell tennünk, hogy papíron már a jövőre gyártásba kerülő összes YU7-nek is megvan a gazdája. Egy kínai forrás szerint a YU7 előrendelők többsége 22 és 35 év közötti férfi, és az emberek 5-7 százaléka használ már SU7-et, és a szedánról szeretne a SUV-ba átülni.
Ezen a ponton viszont azt is meg kell jegyeznünk, hogy már a május bemutatót követően voltak arról hírek, hogy emberek előrendelési jogosultságokat kezdtek árulni a különböző online felületeken. Ez alapján pedig joggal feltételezhető, hogy az előrendelések egy részét nyerészkedni próbáló nepperek rögzítették. Az előrendelések kicsit több mint a fele az alap, legolcsóbb YU7 modellre futott be, az emberek 25 százaléka vágyik a YU7 Próra, a YU7 Max variánst pedig 20% választotta a 330 ezer jüanos ára mellett.
Miközben a Xiaomi lassan elkezdi a YU7 első példányainak szállítását, közben folyamatosan teszteli is az autót a legkülönfélébb módokon. A tartós tesztelés mellett a cég versenypályán is próbálgatja a hatalmas villanyautót, és egy ilyen teszt a közelmúltban tűzzel zárult. Kigyulladt a 2,3 tonnás, 508 kW-s teljesítményű kocsi fékje a tianjini V1 Circuit versenypályán, miután több mint 600 fokra hevült a tartós, és túlzott igénybevétel alatt.