Shop menü

BEFUTOTT A XIAOMI YU7, ÉS KÍVÜL-BELÜL LEHENGERLŐ LETT

A Model Y közvetlen riválist kap a YU7 révén, és szakértők szerint a Teslának az az egy szerencséje, hogy a Xoaminak egyelőre nincs elég gyártókapacitása.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Befutott a Xiaomi YU7, és kívül-belül lehengerlő lett

Miközben a Xiaomi bemutatta az első saját fejlesztésű rendszerchipjét, egy másik elképesztően fontos termékkel is előállt. A vállalat második villanyautója sokak szerint akkora bombasiker lehet, hogy ezzel alapozhatja meg a jövőjét. Már a SU7 is nagyon komoly értékesítési adatokat hozott és szép sikert ért el, de a YU7-től mindenki még többet vár.

Galéria megnyitása

A szedán forma örök klasszikus lesz, de azzal egyszerűen nincs mit tenni, hogy napjainkban a SUV kategória kapósabb. A Teslának is a Model Y biztosítja az igazán komoly értékesítési adatokat, és a Xiaomi YU7 egyértelműen a Model Y ellen száll ringbe Kínában. Már hónapokkal ezelőtt megerősítést nyert, hogy érkezik a Xiaomi „terepjárója”, de csak most mutatkozott be a jármű hivatalosan.

Galéria megnyitása

Akár 835 kilométeres hatótáv vagy 4,27 mp-es 0-100 km/h gyorsulás jellemezheti a Xiaomi YU7-et 240 km/h-ra korlátozott csúcstempó mellett. A YU7 Max pedig 253 km/h-s sebességre és 3,23 mp-es 100-as sprintre lehet képes.

A Xiaomi ugyanarra az alapra tervezte meg a YU7-et, amin a SU7-et gyártja, így nem meglepő módon a paraméterek sok esetben azonosak vagy nagyon hasonlóak. Az új autó ugyanúgy kereken 3 méteres tengelytávot használ, mint a korábbi szedán, és a hossza is majdnem azonos, a YU7 1 milliméter híján 5 méteres. A SUV magassága eléri az 1600 millimétert, a szélessége pedig 1996 milliméter. A jármű tömege 2160 és 2460 kg között mozog majd kiviteltől függően. Három változatban készül az újdonság.

  • Az alap YU7 hátsókeréken hajt, egyetlen motort használ 235 kW-os teljesítménnyel, 528 Nm-es csúcsnyomatékkal és 5,88 mp-es gyorsulással. Ez alatt egy 96,3 kWh-s LFP akkumulátor van, amiből 835 km-es hatótávot lehet kipréselni az CLTC ciklus szerint.
  • A YU7 Pro ugyanezt a telepet alkalmazza, de már összkerékhajtást használ 365 kW (690 Nm) kombinált teljesítménnyel, így 4,27 mp alatt tud álló helyzetből 100 km/h-s tempóra gyorsítani, de a hatótávja 770 km-re csökken a dupla motoros felépítés miatt. A csúcstempó itt, és az alap modellnél is 240 km/h-ra van lefogva.
  • A csúcsot a YU7 Max jelenti majd, ahol már 866 Nm-es nyomaték és 508 kW-s teljesítmény biztosított, ezáltal tudja a 0-100 km/h gyorsulást 3,23 mp alatt letudni. A YU7 Maxet egy 101,7 kWh-s NCM telep táplálja, és 760 km-t tud megtenni a kínai mérések alapján. Ebben az esetben a sebesség 253 km/h-ra korlátozott.
    Galéria megnyitása

800 voltos platformot használ a Xiaomi, ami kifejezetten jól jön olyankor, mikor gyorsan kell tölteni az autót. Ideális esetben 620 km megtételére elegendő tartalékot lehet majd a telepbe „pumpálni” egy 15 perces megálló alatt.

Galéria megnyitása

A YU7 zöld, narancssárga és szürke színben bukkant fel, és ezek a korábbinál látványosabb metál színek lettek. A dizájn egyértelműen a SU7-től jön, de itt talán még jobban sikerült a karosszéria kialakítása a legtöbb visszajelzés szerint. A légellenállási együttható azért sokat romlott a SU7-hez képest, 0,245 Cd lett 0,195-ről, miközben az új Model Y-t is csak 0,22 Cd érték jellemzi. Rejtett kilincseket kapott az autó, mindegyikben van környezeti fény, ami az esti beszállást segíti.

Galéria megnyitása

Az UWB technológia révén mobiltelefonnal is biztonságosan nyitható a kocsi. Beülve az emberek a „zero gravity” ülésekbe huppanhatnak bele, amiket minden irányba nagyon széles határok között lehet állítani, 123 fokban dönthetők és 10 ponton masszírozhatnak. A hátsó üléseket is lehet dönteni, így akár az utasok is nagyobb kényelembe helyezhetik magukat.

Galéria megnyitása

A műszerfal tetején, a szélvédő alatt a Xiaomi kifeszített egy 1,1 méter széles, HyperVision fantázianevű képernyőt, ami valójában három szegmensből áll. Ezen lehet látni menet közben a közlekedéssel kapcsolatos adatokat, a zenelejátszót, és egyedi widgetek is kiemelhetők rá. A holttérfigyelő is ezen keresztül tud jelzést adni.

Galéria megnyitása

Elengedhetetlenül része az utastérnek, illetve azon belül is a műszerfalnak egy „tablet” középre pakolva. Az infotainment meghajtását Snapdragon 8 Gen 3 rendszerchipre bízta a Xiaomi. A hátsó ülésen utazok egy 6,68 colos képernyőn tudják kezelni a többzónás klímát, vagy akár a zenelejtászót és a navigációs rendszert is. Extraként pedig lehet hátra külön nagyobb képernyőket kérni.

Galéria megnyitása

Az Nvidia Drive AGX Thor is helyet kapott a Xiaomi YU7 fedélzetén 700 TOPS számítási kapacitást felvonultatva. Ez felügyeli egyebek mellett a biztonsági és a vezetéstámogató rendszereket. A rendszer részét képezi LiDAR szenzor, 4D mmWave radar, tükröződésmentes bevonattal ellátott kamerák, és így tovább. A Xiaomi járműfejlesztési stratégiájának része, hogy az autonóm közlekedésre is nagy figyelmet szentel.  

Galéria megnyitása

Nagyon büszke arra a Xiaomi még arra is, hogy mennyi csomagteret nyújt a YU7. A csomagtartó a cég számításai szerint 678 literes, amit az ülések ledöntésével egészen 1758 literig lehet bővíteni. Van elől egy csomagtartó, ami ugyancsak hatalmas, 141 literes (a Model Y-ban 116 liter biztosított), és még az utastérben is sok kis pakolórekesz van, amiknek elvileg a teljes kapacitása 71 liter.

Galéria megnyitása

A személyautó rengeteg ultranagy szilárdságú (2200 MPa) acélt és egyéb ellenálló fémszerkezetet foglal magában a felszín alatt, hogy az utasok biztonságáról és a jármű ellenállóságáról gondoskodjon. Több mint 50 passzív biztonsági teszten ment keresztül a vázszerkezet – emelte ki a gyártó.

Galéria megnyitása

A vállalat várakozása szerint az idei évben 100 ezer példányt lesz képes legyártani és leszállítani a YU7-ből. A SU7 forgalma kapcsán elmondta a Xiaomi első embere, Lei Jun, hogy már átlépte a 258 ezres darabszámot. A cég eladásait egyelőre erőteljesen korlátozza, hogy képtelen annyi autót gyártani, mint amennyi rendelnek a vásárlók, de folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapacitásokat bővítse. Ha minden jól megy, akkor az idei évben akár 400 ezer villanyautót is képes lehet értékesíteni a vállalat.

Galéria megnyitása

A Xiaomi YU7 ára most még nem derült ki, ezt júliusban fogja felfedni a vállalat, tehát az értékesítés kezdete még odébb van. A megrendeléseket is csak akkor lehet majd rögzíteni, de ennek kapcsán egy érdekességre rámutatott a CarNewsChina szaklap. Hogy mennyire pörögtek rá a vásárlók a Xiaomi YU7-re, az mutatja meg a legjobban, hogy Kínában elkezdtek nepperkedni az „elsőbbségi vásárlási jogokkal”. Azért fizetnek emberek, hogy biztosan az elsők között tudják megrendelni, megszerezni a kocsit. A CarNewsChina beszámolója szerint átlagosan 800 és 5000 jüan között árulják csak az elsőbbségi előrendelést, de akad 20 ezer jüanos (985 ezer forint) ajánlato is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére