Miközben a Xiaomi bemutatta az első saját fejlesztésű rendszerchipjét, egy másik elképesztően fontos termékkel is előállt. A vállalat második villanyautója sokak szerint akkora bombasiker lehet, hogy ezzel alapozhatja meg a jövőjét. Már a SU7 is nagyon komoly értékesítési adatokat hozott és szép sikert ért el, de a YU7-től mindenki még többet vár.
A szedán forma örök klasszikus lesz, de azzal egyszerűen nincs mit tenni, hogy napjainkban a SUV kategória kapósabb. A Teslának is a Model Y biztosítja az igazán komoly értékesítési adatokat, és a Xiaomi YU7 egyértelműen a Model Y ellen száll ringbe Kínában. Már hónapokkal ezelőtt megerősítést nyert, hogy érkezik a Xiaomi „terepjárója”, de csak most mutatkozott be a jármű hivatalosan.
Akár 835 kilométeres hatótáv vagy 4,27 mp-es 0-100 km/h gyorsulás jellemezheti a Xiaomi YU7-et 240 km/h-ra korlátozott csúcstempó mellett. A YU7 Max pedig 253 km/h-s sebességre és 3,23 mp-es 100-as sprintre lehet képes.
A Xiaomi ugyanarra az alapra tervezte meg a YU7-et, amin a SU7-et gyártja, így nem meglepő módon a paraméterek sok esetben azonosak vagy nagyon hasonlóak. Az új autó ugyanúgy kereken 3 méteres tengelytávot használ, mint a korábbi szedán, és a hossza is majdnem azonos, a YU7 1 milliméter híján 5 méteres. A SUV magassága eléri az 1600 millimétert, a szélessége pedig 1996 milliméter. A jármű tömege 2160 és 2460 kg között mozog majd kiviteltől függően. Három változatban készül az újdonság.
- Az alap YU7 hátsókeréken hajt, egyetlen motort használ 235 kW-os teljesítménnyel, 528 Nm-es csúcsnyomatékkal és 5,88 mp-es gyorsulással. Ez alatt egy 96,3 kWh-s LFP akkumulátor van, amiből 835 km-es hatótávot lehet kipréselni az CLTC ciklus szerint.
- A YU7 Pro ugyanezt a telepet alkalmazza, de már összkerékhajtást használ 365 kW (690 Nm) kombinált teljesítménnyel, így 4,27 mp alatt tud álló helyzetből 100 km/h-s tempóra gyorsítani, de a hatótávja 770 km-re csökken a dupla motoros felépítés miatt. A csúcstempó itt, és az alap modellnél is 240 km/h-ra van lefogva.
- A csúcsot a YU7 Max jelenti majd, ahol már 866 Nm-es nyomaték és 508 kW-s teljesítmény biztosított, ezáltal tudja a 0-100 km/h gyorsulást 3,23 mp alatt letudni. A YU7 Maxet egy 101,7 kWh-s NCM telep táplálja, és 760 km-t tud megtenni a kínai mérések alapján. Ebben az esetben a sebesség 253 km/h-ra korlátozott.
800 voltos platformot használ a Xiaomi, ami kifejezetten jól jön olyankor, mikor gyorsan kell tölteni az autót. Ideális esetben 620 km megtételére elegendő tartalékot lehet majd a telepbe „pumpálni” egy 15 perces megálló alatt.
A YU7 zöld, narancssárga és szürke színben bukkant fel, és ezek a korábbinál látványosabb metál színek lettek. A dizájn egyértelműen a SU7-től jön, de itt talán még jobban sikerült a karosszéria kialakítása a legtöbb visszajelzés szerint. A légellenállási együttható azért sokat romlott a SU7-hez képest, 0,245 Cd lett 0,195-ről, miközben az új Model Y-t is csak 0,22 Cd érték jellemzi. Rejtett kilincseket kapott az autó, mindegyikben van környezeti fény, ami az esti beszállást segíti.
Az UWB technológia révén mobiltelefonnal is biztonságosan nyitható a kocsi. Beülve az emberek a „zero gravity” ülésekbe huppanhatnak bele, amiket minden irányba nagyon széles határok között lehet állítani, 123 fokban dönthetők és 10 ponton masszírozhatnak. A hátsó üléseket is lehet dönteni, így akár az utasok is nagyobb kényelembe helyezhetik magukat.
A műszerfal tetején, a szélvédő alatt a Xiaomi kifeszített egy 1,1 méter széles, HyperVision fantázianevű képernyőt, ami valójában három szegmensből áll. Ezen lehet látni menet közben a közlekedéssel kapcsolatos adatokat, a zenelejátszót, és egyedi widgetek is kiemelhetők rá. A holttérfigyelő is ezen keresztül tud jelzést adni.
Elengedhetetlenül része az utastérnek, illetve azon belül is a műszerfalnak egy „tablet” középre pakolva. Az infotainment meghajtását Snapdragon 8 Gen 3 rendszerchipre bízta a Xiaomi. A hátsó ülésen utazok egy 6,68 colos képernyőn tudják kezelni a többzónás klímát, vagy akár a zenelejtászót és a navigációs rendszert is. Extraként pedig lehet hátra külön nagyobb képernyőket kérni.
Az Nvidia Drive AGX Thor is helyet kapott a Xiaomi YU7 fedélzetén 700 TOPS számítási kapacitást felvonultatva. Ez felügyeli egyebek mellett a biztonsági és a vezetéstámogató rendszereket. A rendszer részét képezi LiDAR szenzor, 4D mmWave radar, tükröződésmentes bevonattal ellátott kamerák, és így tovább. A Xiaomi járműfejlesztési stratégiájának része, hogy az autonóm közlekedésre is nagy figyelmet szentel.
Nagyon büszke arra a Xiaomi még arra is, hogy mennyi csomagteret nyújt a YU7. A csomagtartó a cég számításai szerint 678 literes, amit az ülések ledöntésével egészen 1758 literig lehet bővíteni. Van elől egy csomagtartó, ami ugyancsak hatalmas, 141 literes (a Model Y-ban 116 liter biztosított), és még az utastérben is sok kis pakolórekesz van, amiknek elvileg a teljes kapacitása 71 liter.
A személyautó rengeteg ultranagy szilárdságú (2200 MPa) acélt és egyéb ellenálló fémszerkezetet foglal magában a felszín alatt, hogy az utasok biztonságáról és a jármű ellenállóságáról gondoskodjon. Több mint 50 passzív biztonsági teszten ment keresztül a vázszerkezet – emelte ki a gyártó.
A vállalat várakozása szerint az idei évben 100 ezer példányt lesz képes legyártani és leszállítani a YU7-ből. A SU7 forgalma kapcsán elmondta a Xiaomi első embere, Lei Jun, hogy már átlépte a 258 ezres darabszámot. A cég eladásait egyelőre erőteljesen korlátozza, hogy képtelen annyi autót gyártani, mint amennyi rendelnek a vásárlók, de folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapacitásokat bővítse. Ha minden jól megy, akkor az idei évben akár 400 ezer villanyautót is képes lehet értékesíteni a vállalat.
A Xiaomi YU7 ára most még nem derült ki, ezt júliusban fogja felfedni a vállalat, tehát az értékesítés kezdete még odébb van. A megrendeléseket is csak akkor lehet majd rögzíteni, de ennek kapcsán egy érdekességre rámutatott a CarNewsChina szaklap. Hogy mennyire pörögtek rá a vásárlók a Xiaomi YU7-re, az mutatja meg a legjobban, hogy Kínában elkezdtek nepperkedni az „elsőbbségi vásárlási jogokkal”. Azért fizetnek emberek, hogy biztosan az elsők között tudják megrendelni, megszerezni a kocsit. A CarNewsChina beszámolója szerint átlagosan 800 és 5000 jüan között árulják csak az elsőbbségi előrendelést, de akad 20 ezer jüanos (985 ezer forint) ajánlato is.