Shop menü

ELÉRHETŐBBÉ TESZI A LOSSLESS MINŐSÉGET AZ AMAZON MUSIC IS

Az Amazon Music Unlimited előfizetők már ingyen élvezhetik majd a jobb minőséget, és csökkennek is az árak.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Elérhetőbbé teszi a lossless minőséget az Amazon Music is

Miután az Apple bejelentette, hogy teljesen ingyen fog lossless audio funkciót nyújtani a felhasználói számára, az Amazon lényegében azonnal megtette a válaszlépést. Az Amazon Music HD-t megnyitotta a vállalat egy bizonyos felhasználói kör számára.

Az Amazonnál többféle szolgáltatásra lehet előfizetni, és a vállalat csomagokban is értékesíti a különböző megoldásait. Ez azért fontos nekünk most, mert az Amazon Music magában továbbra sem lesz veszteségmentes, viszont azoknak igen, akik Amazon Music Unlimited csomagban vannak. Továbbá az Amazon Music Family esetében is ingyen lesz már biztosítva a Music HD lehetőség.

Galéria megnyitása

Az Amazon Music eredetileg nem nyújtott lossless opciót a hallgatóság számára, 2019-ben indult ez a lehetőség. 13 dollárt kellett érte fizetni az amerikai felhasználóknak, amennyiben Amazon Prime előfizetők voltak, és 15 dollárért cserébe férhetett hozzá bárki. Ez is változik most. Ettől kezdve a vállalat a Prime tagok számára csak 8 dollárért fogja ezt értékesíteni, akik pedig kizárólag az Amazon Music HD-ra pályáznak, 10 dollárért juthatnak majd ehhez hozzá. Ugyanennyibe kerül az Apple Music is.

Az Amazon Music HD két fokozatot nyújt a zene minőségét tekintve. Alapesetben a szimpla HD 16 bites és 44,1 kHz-es, amivel már a legtöbb hallgatónak az igényeit képes lehet kielégíteni. Ebben az esetben 850 kbps-mal lehet számolni. Ha valaki többre vágyik, akkor az Ultra HD-tól kaphat még jobb élményt, az már 24 bites, 192 kHz és 3730 kbps elérését teszi lehetővé. CD minőségben már több mint 70 milliós zenetárral szolgál az érdeklődőknek az Amazon. Eléggé erős a párhuzam ezen a fronton is az Amazon és az Apple között.

Galéria megnyitása

Az Apple bejelentésére valószínűleg a többi zenestreaming szolgáltatás is reagálni fog majd a következő napokban. A cupertinói alakulat lényegében mindenkit kényszerhelyzetbe hozott, aki szeretne érdemben versenyben maradni. És ez sokakat érhetett váratlanul, de azt azért látni, hogy az Amazon készült erre az eshetőségre.

A Spotify már az év elején bejelentette, hogy nála is jön a lossless zenehallgatási opció, szóval lényegében a piacvezető volt az, aki az Apple-t is válaszlépésre késztette. Viszont azt a mai napig nem vázolta a Spotify, hogy pontosan mire is készül, így az Apple került lépéselőnybe. Ezeknek a változásoknak a Tidal fog a legkevésbé örülni, aki eddig minden esetben 20 dollárért kínálta a veszteségmentes zenehallgatási lehetőséget.

Galéria megnyitása

Az idei év a zenestreaming szolgáltatók számára egy nagyon érdekes lesz. A magasabb minőségű zenehallgatási lehetőség bevezetése adott esetben jelentősebben is felboríthatja majd az erőviszonyokat. Ha valaki nem jó döntést hoz, vagy szimplán csak nem lép időben, sokat veszíthet. És az Apple célja pedig továbbra is az lesz, hogy megszorongassa a Spotify-t a lehető legtöbb régióban, most pedig a vállalat egyértelművé tette, hogy a siker érdekében bármilyen eszközt bevet. Most még extra profitról is lemond, ami egyáltalán nem jellemző a cégre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére