Shop menü

FONTOS MÉRFÖLDKŐ: ELÉRHETŐVÉ VÁLT AZ AMD FIDELITYFX SDK 1.0-S KIADÁSA

Az új csomag jóvoltából a játékfejlesztők könnyebben és gyorsabban integrálhatják játékaikba az AMD különböző technológiáit. Az SDK mellé részletes leírás is készült, példákkal teletűzdelve.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Fontos mérföldkő: elérhetővé vált az AMD FidelityFX SDK 1.0-s kiadása

Az AMD fejlesztőcsapata egy nagyon fontos mérföldkőhöz érkezett, ugyanis elkészült a szoftverfejlesztő készlet a FidelityFX csomaghoz, ami azért jó hír, mert ez egy komplett készlet, az összes releváns technológia támogatásával, átlátható csomagban, egységes felépítéssel. Noha a FidelityFX kapcsán többnyire  a FidelityFX Super Resolution technológia neve juthat eszünkbe, a FidelityFX ennél természetesen sokkal többet kínál, a friss SDK például nem kevesebb, mint 13 fontos technológiát fog össze egy olyan csomag formájában, amellyel hatékonyabban és gyorsabban lehet majd beépíteni az AMD különböző technológiáit az egyes játékokba, mint korábban.

Galéria megnyitása

Az új SDK érkezésének köszönhetően most már nem kell külön csomagokra vadászni, ha az egyes technológiákat implementálni szeretnék a játékfejlesztők új, illetve meglévő címeikbe, ezek a csomagok ugyanis a szoftverfejlesztő-készlet részeként egy helyen, logikus elrendezésben foglalnak helyet, ami az implementálás folyamatát jelentősen egyszerűsíti és fel is gyorsítja. Az AMD illetékesei korábban, még a GDC 2023 alkalmával tettek ígéretet arra, hogy az első FidelityFX SDK-t még idén elérhetővé teszik, erre a napokban szerencsére sor is került, így az 1.0-s verzió most már minden érdeklődő számára elérhető. Némi hiányérzetünk azért mindenképpen lehet a leírás olvasásakor, ugyanis nem minden technológia szerepel az 1.0-s SDK-ban, például a FidelityFX Super Resolution 3.0 is kimaradt, de a későbbiekben ezt is integrálni fogják.

Az SDK 1.0-s kiadása tartalmaz három új technológiát is, amelyek mind a FidelityFX csomag részét képezik, ezekről az alábbi felsorolás ad képet:

AMD FidelityFX Blur 1.0

  • Egy olyan könyvtár, ami magasan optimalizált függvényeket tartalmaz az olyan általános elmosási műveletekhez, mint amilyen a Gaussian Blur, vagy éppen a Radial Blur effekt

AMD FidelityFX Depth of Field 1.0

  • Egy magas minőségű mélységélesség-szűrő, amit boké effekt tesz teljessé

AMD FidelityFX Lens 1.0

  • Számos lencse effektet tartalmazó könyvtár, amiben Chromatic Aberration, Film Grain, illetve Vignetting effektet egyaránt találnak a fejlesztők

A fenti három újítás mellett az alábbi komponensek is szerepelnek az 1.0-s SDK repertoárjában

  • AMD FidelityFX CACAO (aka AMD FidelityFX Ambient Occlusion) 1.3
  • AMD FidelityFX CAS 1.1
  • AMD FidelityFX Super Resolution (FSR)
  • AMD FidelityFX LPM (aka AMD FidelityFX HDR Mapper) 1.3
  • AMD FidelityFX Parallel Sort 1.2
  • AMD FidelityFX SPD (aka AMD FidelityFX Downsampler) 2.1
  • AMD FidelityFX SSSR (aka AMD FidelityFX Screen Space Reflections) 1.4 és AMD FidelityFX Denoiser 1.2
  • AMD FidelityFX Variable Shading 1.1
  • AMD FidelityFX Hybrid Reflections 1.1
  • AMD FidelityFX Hybrid Shadows 1.1

Az AMD illetékesei az új szoftverfejlesztő-készlethez egy részletes dokumentációt is készítettek, amiben nemcsak a különböző technológiák működésének leírása szerepel, de példákat is mutatnak arra, hogyan érdemes őket használni, és ezeknek milyen hatásuk lesz a vizuális megjelenítésre.

A FidelityFX SDK 1.0-s kiadása a Github kínálatából érhető el, méghozzá innen. A teljes csomag egy nagyjából 129 MB-os állomány formájában érkezik.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére