Shop menü

ELADÓSORBA KERÜLT A YAHOO ÉS AZ AOL, JELENTŐS VESZTESSÉG EZ A VERIZONNAK

A Verizon megválik a médiacsoporttól 5 milliárd dollárért, de ennél sokkal többet költött azokra a cégekre, amiket ez összefog.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Eladósorba került a Yahoo és az AOL, jelentős vesztesség ez a Verizonnak

A Verizon Media az elmúlt évtizedek alatt óriásira duzzadt a különböző felvásárlások révén. A vállalat nagyon sokat költött felvásárlásokra, most viszont a jelek szerint az egész részlegtől megválik, és úgy fest, hogy a töredéke pénzt láthatja majd viszont. A médiacsoport maradhat amerikai kézben.

Először a The Verge számolt be arról, hogy a Verizon tárgyalásokat folytat a Verizon Media értékesítéséről, most viszont már szinte biztosan tudható, hogy más kezébe fog kerülni a részleg, ami magában foglalja a Yahoo-t és az AOL-t is. 5 milliárd dollárt kaphat a vállalat a médiacsoportért, ez pedig elsőre hangzik csak sok pénznek. Ha részletekben nézzük, hogy mennyit költött a Verizon Media felépítésére a cég, akkor kiderül, hogy hatalmas vesztesség ez a számára.

Galéria megnyitása

A Verizon 2015-ben tette rá a kezét például az AOL-ra, és 4,4 milliárd dollárt adott érte. Tehát majdnem magában az AOL-ért annyit fizetett, mint amennyiért most a teljes médiacsoport elkelhet. Pedig a Yahoo! birodalmat további 4,5 milliárd dollárért vásárolta fel a Verizon még 2017-ben. És számos kisebb érdekeltség is tartozik még a médiacsoportba. A Verizon Media részét képezi még a Tech Crunch, az Engadget, a RYOT, a Rivals, a Makers, a Built by Girls, az AutoBlog, a Flurry, valamint az In the Know is.

A felsoroltak kapcsán nemcsak a Verizon rossz befektetési döntése, ami szembetűnő. A médiacsoport tagjainak nevéhez is eleve több félrement felvásárlás kapcsolódik egyébként, szóval nem túl pozitív légkör lengi be az egészet. Példának okáért a Yahoo! 2013-ban, amikor még sikeresebb volt, felvásárolta a Tumblrt, ami idővel átkerült a Verizon Media ernyője alá, de mostanra ez már le lett választva, mert eladásra került. Állítólag kevesebb mint 3 millió dollárt kapott érte a Verizon, miközben a Yahoo! 1,1 milliárdot fizetett érte.

Galéria megnyitása

Általában eleve olyan érdekeltségeket vásárolt a Verizon, amik mélyponton voltak, és valószínűleg abban bízott, hogy sikerül majd ezeket felfuttatni, de a számításai nem jöttek be. Jelen állás szerint az Apollo Global Management globális alternatív befektetési menedzser cég lehet a médiacsoport új tulajdonosa. Az Apollónak óriási a portfóliója, tényleg mindenre kiterjed, amit csak el lehet képzelni.

„Hatalmas tisztelet és csodálat övezi azt a nagyszerű munkát és fejlődést, amelyet az egész szervezet az elmúlt években végzett, és alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk Guruval, tehetséges csapatával és a verizonos partnereinkkel a Yahoo növekedésének felgyorsításán a következő fejezetben.” – jelentette ki az ügy kapcsán Reed Rayman, az Apollo partnere.

Az eladás híréhez azt hozzá kell tenni, hogy a Verizon igazából nem teljes egészében válik meg a médiacsoporttól. 10 százalékos részesedést megtart magának, ezáltal marad némi beleszólása a jövőbeli döntésekbe. És a vezetői székben Guru Gowrappan foglal majd helyet, aki korábban is irányította a Verizon Mediát, így pontos rálátása van a hálózat működésére.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére