Shop menü

EGYRE NAGYOBB TERET NYERHET A SZEMÉLYAUTÓKBAN AZ UNREAL ENGINE ÁLTAL HAJTOTT FELÜLET

Az Unreal Engine-t egy ideje már próbálgatják a személyautókban, és már a Qualcomm hardvereivel is megoldható lesz a lehengerlő látványvilág elérése.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Egyre nagyobb teret nyerhet a személyautókban az Unreal Engine által hajtott felület

Mióta a Tesla színre lépett, a gyártók elkezdtek egyre nagyobb erőforrásokat fordítani a fedélzeti rendszerek fejlesztésére. Ebben pedig sokan felismerték az újonnan adódó lehetőségeket. Köztük az Epic Games is, aki elindította a személyautók irányába az Unreal Engine-t. És az Epic remek partnerre talált már a Qualcommban is.

2020-ban jelentette be az Epic Games a Human-Machine Interface (röviden HMI) fejlesztését, a vállalat célja az volt, hogy lehetővé tegye minden eddiginél sokkal komplexebb, összetettebb grafikus felhasználói felületek megalkotását. A cég szerint az Unreal Engine révén a legjobb digitális élményt lehet elérni a műszerfalon.

Látványos, hatékony, jól kontrollálható és mindenre kiterjedő felületet lehet összehozni az Epic Games csapata által fejlesztett HMI révén. A lehetőségek sora és a megjelenés egyszerre lehet csúcsra járatva.

A GMC a tisztán elektromos meghajtású Hummerben már az Unreal Engine-t alkalmazta, legutóbb pedig a Rivian új modelljében bukkant fel olyan fedélzeti rendszer, mely az Epic nevéhez köthető részben. Már büszkén emeli ki a cég, hogy a Qualcomm Snapdragon személyi autókba szánt rendszerchipeken jól fog üzemelni a HMI. A legjobb grafika, a legmagasabb minőség lesz elérhető itt.

Galéria megnyitása

Friss közleményében a Qualcomm kiemelte, hogy az Unreal Engine már közvetlenül együttműködik a saját fejlesztésű járműipari platformjával, a Snapdragon Digital Chassis rendszerrel. Előre integrálva vonultat fel különböző Unreal Engine funciókat, és még az optimalizálás is biztosított a platformok együttműködésének szintjén. Így az autógyártó partnerek számára már sokkal egyszerűbb lesz a munka, ha ez Epic által megalkotott HMI-t alkalmazni szeretnék.

A kulcsrakész megoldás a fejlesztőknek elérést nyújt azokhoz az eszközökhöz és funkciókhoz, melyekkel soha nem látott fedélzeti vizuális élményt lehet elérni. Testreszabható formában nyújtja a következő generációs grafikát a HMI rendszer.

Galéria megnyitása

Miután a Snapdragon Digital Chassis integráltan tartalmazni fogja már az Unreal Engine támogatást és optimalizációt, innentől abban bíznak a cégek, hogy több autógyártó érdeklődését kelti majd fel ez a lehetőség. 2D és 3D grafikus megjelenítéseknél egyaránt előnyös lesz a HMI alkalmazása. Úgy vélik, hogy ezzel a párosítással új iparági szabványt állítottak fel, ami kiválóan szolgálja majd a kreatív grafikus dizájnokat a jövőben érkező személygépjárművekben.

A Qualcomm azt is hangsúlyozta, hogy ezzel a megoldással a gyártók akár költségeket is megtakaríthatnak. Hiszen egyszerűbb és gyorsabb lehet a fejlesztés. Kevesebb szakembert igényelhet majd a munka az új felhasználói felületek esetén.

Galéria megnyitása

Az Unreal Engine és a Qualcomm vezetése is nagy reményekkel telve áll az újításhoz. Mostantól érhetik el a fejlesztők az új eszközöket, így az biztos, hogy beletelik majd némi időbe, mire ennek köszönhetően jönnek kész személyautókban új grafikus felületek. 1-2 év biztosan kell majd ahhoz, hogy ennek meglegyen az eredménye, de akkor akár hirtelen nagy növekedés is bekövetkezhet majd a támogatásban. Addig pedig az Unreal Engine magában még biztosan meg fog jelenni több járműben – akár más hardveres alappal is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére