Mivel egyre többen maradnak az elkövetkezendő hetekben otthon, ezért az Európai Unió a legnagyobb szolgáltatókat megkérte, hogy kicsit csökkentsék a netes adatforgalmukat annak érdekében, hogy stabil maradjon az internethasználat.
Így tett a Netflix, a YouTube a Facebook és mások is, mindegyik szolgáltató csökkentette a bitrátát vagy valamilyen módon rontotta a videók minőségét. A Sony is beállt a sorba és lassítja a játékok, update-ek és DLC-k letöltési sebességét, hogy ne legyenek fennakadások a hálózatokon. A Sony szerint együttműködnek az európai internetszolgáltatókkal és ezzel szeretnék elérni, hogy az egész internet közösség egyformán hozzájusson a tartalmakhoz. Hisznek abban, hogy ezekben a precedens nélküli időben fontos szerepet játszanak az internetes stabilitás szempontjából, hiszen egyre többen maradnak otthon.
Természetesen a korlátozás a multiplayer meccseket nem érinti, akik azokban szeretne részt venni, talán pont a korlátozások miatt, de továbbra is zavartalan élményben részesülhetnek.
Eközben a Microsoft is vizsgálja, hogyan tudna az Xbox Live szolgáltatásuk megfelelni a nagyon magas, szintén példa nélküli igényeknek. Phil Spencer szerint a videojátékok egyedülálló erőt jelentenek, hogy összehozzák az embereket és figyelni fogják a hálózati teljesítményeket és a jövőben igyekeznek jobban optimalizálni az erőforrásokat.