A BYD hatalmas ütemben fejlődik, és minden területen igyekszik megmutatni a világnak, hogy milyen megoldásokkal képes szolgálni. Most két olyan rekordot is felállított, amit tényleg csak a legjobb technológiák alkalmazás mellett lehet elképzelni. A csúcsokat a direkt erre tervezett autóval hozta össze.
A Yangwang U9 Xtreme 496,21 km/h-s sebességgel száguldott, és 6:59:157-es időt futott a Nürburgringen.
Korábban még Yangwang U9 Track Editionként emlegettük azt a 2220 kW teljesítményű (nagyjából 3000 lóerős) szörnyeteget, amit a cég most már az Xtreme jelzővel illetve jelentett be a rekordokkal karöltve. Sorozatgyártásba kerül a jármű, de senki ne gondolja azt, hogy mindenhol ilyenek fognak az utakon járkálni.
Rendkívül limitált példányszámban lehet majd hozzájutni, mindössze 30 darabot tervez legyártani a vállalat.
Eddig a Nürburgringen a Xiaomi SU7 Ultra volt a leggyorsabb gyártásba került villanyautó, az 7:04.957-es időt futott, míg a Yangwang U9 szerényebb, korlátozás nélkül vásárolható verziója 7:17.900-at futott. A sebességrekordot mostanáig a Bugatti Chiron Super Sport 300+ tartotta, ami 490,5 km/h-s tempót tudott elérni még 2019-ben, erre licitált rá a BYD 496,21 km/h-val.
Azt hozzá kell tenni, hogy ez nem hivatalos világcsúcs, mert csak az egyik irányba teljesítette a rekordot a jármű, és mind a kettő irányba meg kellett volna ezt tennie, hogy hivatalos legyen az adat. Ezt a Bugatti sem tette meg korábban, így a hivatalos csúcsot az SSC Tuatara tartja 455,3 km/h-s eredménnyel, amit 2021-ben ért el. A Yangwang U9 Xtreme két különböző konfigurációban teljesítette a rekordokat a felvételek tanúsága szerint, hiszen a Nürburgringen a nagy leszorítóerőért egy hatalmas hattyúnyakas hátsó szárnyat viselt, amit a sebességrekord felállításánál lekerült.
Valószínűleg lesznek olyan olvasóink, akikben felmerül a kérdés, hogy bírja ezt ki a gumi? Nos, nehezen. A BYD első hipersportautója GitiSport e·Gtr2 Pro gumikon teljesítette a sebességrekordot, ami elméletileg bírta volna még az 500 km/h-t is, és a két cég együtt dolgozott a gumi tervezésén. Ez már akkora terhelés, amire nem lehet kapni „bolti” megoldásokat, a Bugatti is egy speciálisan arra a célra legyártott keverékű Michelin Pilot Sport Cup 2-t használt. A Yangwang U9 Xtreme titán féknyergeket is kapott karbon-kerámia betétekkel.
Az autó nemcsak azért különleges, mert a négy kerekét meghajtó villanymotorok együttes teljesítménye szédületes 2220 kW-ot ad ki, hanem azért is, mert a páratlan teljesítmény leadásához egy 1200 voltos rendszert fejlesztettek hozzá, az akkumulátor pedig egy továbbfejlesztett Blade architektúrával született meg, aminek megnövelt hűtése van, így akár 30C kisütési rátát is el tud érni, hogy a szinte korlátlan erőt le tudja adni. Elég nehéz lett a jármű, de így is 1217 lóerő jut egy tonnára,
Számukra apró érdekesség még, hogy magyar rendszámot viselve közlekedett a pálya körül a rekord időt felállító Yangwang U9 Xtreme, ami annak köszönhető, hogy már ide költözteti a cég a legnagyobb európai központját.
Korábban foglalkoztunk azzal, hogy a Nürburgringen magyar rendszámmal szúrtak ki tesztelés alatt álló Yangwang U9 Xtreme modelleket. A rekord köridőt elérő autó nem azok közül került ki, amiket korábban láthattak a pálya körül, erről a matricázása árulkodik. Viszont az Autogespot honlapját felütve kiderült, hogy a rekordautó is magyar rendszámmal közlekedett a pálya környékén, a „32FF” ideiglenes rendszámot viselte, míg korábban „01FZ”, „58AW” és „35AQ” rendszámokkal fotózták, videózták a hipsersportkocsit.