Shop menü

CHATGPT ÉS ÁRCSÖKKENTÉS JÖN A VOLKSWAGENNÉL

Mesterséges intelligenciával megtoldott chatbotot kapnak a VW személyautói, miközben versenyképesebb árazás is terítékre került.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
ChatGPT és árcsökkentés jön a Volkswagennél

A CES-en már a nagy autógyártók is jelen vannak, és a Volkswagen Las Vegasban jelentette be, hogy erőteljesebb lesz a jövőben a mesterséges intelligencia jelenléte a személyautókban. A vállalat már egy ideje arra törekedik, hogy minél modernebb infotainment rendszert tudjon letenni az asztalra, és ebben fontos lépés lesz az MI megjelenése.

A VW korábban megalkotta az IDA digitális asszisztens szolgáltatást, és ezt egy új szintre fogja emelni az idei évben az által, hogy a ChatGPT-t integrálja a meglévő rendszerbe. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a második negyedévtől kezdődően az elektromos ID.7, az ID.4, az ID.5, az ID.3, valamint a teljesen új Tiguan, Passat és Golf modellekben is elérthető lesz.

Galéria megnyitása

A fejlesztéshez hozzájárult az OpenAI által biztosított ChatGPT mellett a Cerence is a Chat Pro megoldásával, és a végeredmény állítólag nagyon izgalmas lesz. Az IDA asszisztenssel természetesen, sokkal több lehetőséget kihasználva lehet majd beszélgetni. A Cerence Chat Pro rendszer kifejezetten járműspecifikus utasításokra, kérdésekre lett felkészítve, és tízezres nagyságrendben tartogat ilyen jellegű lekérdezéseket. A továbbfejlesztett IDA egyszerűbbé teheti a klíma kezelését, a navigáció menedzselését, és általános autóval kapcsolatos kérdéseket is meg tud majd válaszolni.

Továbbá szinte bármilyen más témában is kérdezhető lesz már az IDA. Hírekről, hétköznapi eseményekről, pénzügyi témákról is lehet majd vele társalogni természetes nyelvezet használata mellett, nem kell neki komplikált utasításokat megfogalmazni. Azt hozzátették a bemutatón, hogy lesz azért néhány tabu, amikbe nem fog belemenni, de ezen nem kell meglepődni, korlátok minden chatbotnál vannak. Az adatok feldolgozása többnyire helyben zajlik majd, és ügyelni fog a biztonságra a VW.

Galéria megnyitása

Arról nincs szó, hogy a Volkswagen forradalmit jelentett volna be, de mindenképpen érdekes lesz azt látni, hogy mit tud majd összehozni ezen a fronton. Más gyártók is vannak, akik ebbe az irányba indultak el. Tavaly például már a Citroen és a Mercedes-Benz is elkezdett az OpenAI-jal együtt dolgozni azon, hogy a ChatGPT-t alkalmazzák a személyautók fedélzeti rendszerén.

A ChatGPT megjelenése mellett fontos hír a Volkswagen kapcsán, hogy a Tesla és a kínai autógyártók, így például a BYD nyomására árcsökkentésbe kezd. Nemzetközi szinten lehet a csökkenő árakkal találkozni az elkövetkezendő időszakban. A VW ID.3 Pro 58 kWh-s akkumulátorral szerelt változata például Franciaországban és más Európai országokban 43 ezer euró volt alapáron, de a továbbiakban már 40 ezer euróért cserébe hozzá lehet majd jutni az induló konfigurációhoz.

Galéria megnyitása

Nemcsak az ID.3, hanem más modellek ára is korrigálva lesz, hogy versenyképesebbek legyenek a konkurenciához mérten. Az ID.4 a továbbiakban már 44 ezer eurótól indul az eurózóna több országában – majdnem ennyit kellett eddig fizetni egy ID.3-ért cserébe. Az ID.5 alapára 50 500 euróra csökkent, és ebből új modell is lesz a korábbitól eltérő felszereltségi szinttel Life Max néven, az alapártól 1000 euróval drágábban. De vannak olyan helyek, ahol még olcsóbbak lesznek az autók, például Norvégiában már átszámítva 32 ezer euró alatt hozzá lehet jutni egy ID.3-hoz.

Galéria megnyitása

A Volkswagen arra törekedik, hogy minden szempontból jobb legyen a kínálata, ezért dolgozik komoly erőbedobással a szoftveren, és ezért alakítja az árazás is agresszívabban. Noha az nagyjából borítékolható, hogy az árcsökkentést követően aligha tud érdemi nyereséget elérni, inkább a piacszerzés a célja.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére